Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
toppok
Liittynyt: 17 Tou 2003
Viestejä: 30
Paikkakunta: Joensuu
|
Lähetetty: Per Tou 28, 2004 07:13 Viestin aihe: Wanhukseen kutosen tekniikka. |
 |
|
Hei sätkäkurut. Minkäslainen urakka mulla on edessä jos rupian wanhaan kulkimeen vaihtamaan kutosen tekniikkaa? Kuljin on jo mulkattu 12 volttiseksi. Runko on waarimallinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Akaile
Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 257
|
Lähetetty: Per Tou 28, 2004 20:51 Viestin aihe: kuusi |
 |
|
Ainakin moottorin kiinnitystä edestä joutuu modifioimaan, kutosessa kun tuppaa olemaan leveämmällään nuo etutyynyjen kiinnityspultit. Pakoputkiston joudut asentamaan, tai noh, ainakin pätkän sitä. Kuinkas on noitten jarrujen laita? pystyykö vanhuksen poljinmysteeriä+pääsylinteriä käyttämään? Ainakin poljinmysteerio on pakoputkiston tiellä... Lämmönvaihtajat ovat oma osionsa. Hommaahan siinä on, mutta jos siltä tuntuu, että kutoseks ois saatava niin mikä ettei. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
amikutoseeni
Liittynyt: 09 Huh 2003
Viestejä: 82
Paikkakunta: Lapinlahti
|
Lähetetty: Lau Tou 29, 2004 11:46 Viestin aihe: |
 |
|
Saattaapi olla yksinkertaisempaa hommata oikea kutonen kuin ruveta vanhusta kutostamaan.
Mutta kutoseen 12 hv vanhuksen kone, siinä olisi sitä jotakin... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Masa
Liittynyt: 05 Huh 2003
Viestejä: 21
Paikkakunta: Tuusula
|
Lähetetty: Lau Tou 29, 2004 13:23 Viestin aihe: |
 |
|
Ja mikspä sitä Wanhusta pilaamaan kutosen koneella? Wanhus kun on vieläkin katoavaisempi luonnonvara kuin kutoset |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
toppok
Liittynyt: 17 Tou 2003
Viestejä: 30
Paikkakunta: Joensuu
|
Lähetetty: Maa Tou 31, 2004 19:16 Viestin aihe: 18 hp riittää ! |
 |
|
Joo, ajoin 18 heppasella kulkimen Pohojammaalta Joensuuhun ja hyvin kyyti riitti. Kyydissä oli isäntä, emäntä ja perskoppa (paku) täynnä varaosaa ja hitaasti mutta varmasti perille päästiin. Hyvin kerkes maisemia katteleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jasu
Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 193
Paikkakunta: JKL
|
Lähetetty: Tii Kes 01, 2004 08:43 Viestin aihe: |
 |
|
Niinpä niin. Kokemuksia tien päällä liikkuessa, sekä 18-kaakkisella että lähes vakiolla Dyanella: hyvin pärjää vanhallakin, eikä ole tien tukkeena!
Ainoa missä huomaa eron, niin kiihtyvyydessä vanha häviää. Mielestäni tuo 18-kaakkinen on mukavin ajettava kone mitä Citroenin tehdas on sätkään tehnyt. Eikä se edes kuluta paljoa...
Ja taas viikonloppuna pääsee ajamaan -67 sätkällä, Helluralli kutsuu, kaverin kanssa ollaan menossa eikä hän halua Dyanella liikkua, kun on mukavat 18-kaakkia tarjolla!
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
räppänä
Liittynyt: 01 Syy 2003
Viestejä: 78
|
Lähetetty: Tor Kes 03, 2004 06:27 Viestin aihe: |
 |
|
Mikä estää harrastamisen? Voihan sinne 6-koneen nakata paikalleen, eihän se siitä paku pilalle mene.
Joutuu tuossa swapissa yhtä toista pientä muuttamaan, jotta 6-kone on paikallaan. Toisaalta muutokset eivät ole peruuttamattomia. Laittaisin entisen koneen, laatikon+ muut osat jemmaan, jos tulisi hinku museorekisteröidä jne. Mitenhän tuon koneen saisi säilymään, ettei se vuosien aikana jämähdä kiinni.
P.s Jasu. Mieluimmin 18-heppaisella kuin Dyanen nelkulla  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jasu
Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 193
Paikkakunta: JKL
|
Lähetetty: Maa Kes 07, 2004 11:35 Viestin aihe: |
 |
|
Kyllä mulla Dyanessa on ihan kutosen tekniikka, mutta ei se vedä vertoja 18-kaakkiselle! Hyvin meni reissu, sain ajaa menomatkan. JIPII!
No, olihan sitä matkalla pientä ongelmaakin: heti lähdettyämme ihmettelin "tahmeaa" vaihteistoa, joka sitten parin kilometrin ajon jälkeen ei suostunutkaan yhteistyöhön. Jäi ykkönen päälle risteyksestä lähtiessä. Mukavaa. Siihen sitten paikallsen Delta-Auton parkkiin ja kysymään kulkimen omistajalta työkalujen mukanaoloa. Olihan niitäkin.
Ottaen vaihteiston kansi pois, siirrellen rattaita, pyöritellen palikoita ja taas laatikko toimii. Ilmeisesti ykkös/pakkisiirtäjän perussäätö on hieman siirtynyt ja ykkösen synkroni(on se siellä, tästä en ala väittelemään!!!) pääsee hyppäämään hieman liian pitkälle, jolloin ykkönen ei tule pois. Mikkelissä asiasta keskustellessa eräälle kiltaveljelle oli käynyt samoin. Laatikko toimi kuitenkin koko loppureissun loistavasti... 
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
nameone
Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 358
Paikkakunta: HKI
|
Lähetetty: Maa Kes 07, 2004 12:47 Viestin aihe: |
 |
|
Ettei olisi ollut että vaihteensiirtäjän iso mutteri auennut? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jasu
Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 193
Paikkakunta: JKL
|
Lähetetty: Tii Kes 08, 2004 09:45 Viestin aihe: |
 |
|
Ei, eikös se tuosta ylempää tule esille? Se oli kyllä ekaks mielessä, mutta en ole kuullut sen aukeavan ainakaan vanhuksista. Kyseessä 12-kaakkisen laatikko viis-kuuskytluvun taitteesta.
Pitäiskö reklamoida tehtaalle, kun mikään ei tunnu kestävän kunnolla?
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Visa-mies
Liittynyt: 25 Hel 2003
Viestejä: 26
Paikkakunta: Vihti
|
Lähetetty: Kes Kes 09, 2004 17:22 Viestin aihe: |
 |
|
Jasu kirjoitti: |
Hyvin meni reissu, sain ajaa menomatkan. JIPII! |
Yleisesti paras vaihtoehtohan on, kun tapahtumaviikonloppuna saa ajaa menomatkan eikä tarvitse ajaa tulomatkaa... Mikähän ilmiö tämänkin taustalla piilee? 
_________________
Yksipuolaisen ratin takaa,
Visa-mies
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jasu
Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 193
Paikkakunta: JKL
|
Lähetetty: Tor Kes 10, 2004 11:32 Viestin aihe: |
 |
|
Visa-Mies: Osui ja upposi!!! Kommenttisi meinaan...
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|