Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

123-Ignition?
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
H&M  



Liittynyt: 12 Maa 2003
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Per Tou 21, 2004 09:35    Viestin aihe: 123-Ignition? Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt yleinen kysymys kaikille, eli mitä mieltä arvon raati on kärjettömästä, elektronisesta sytytysjärjestelmästä? En ainakaan äkkiseltään löytänyt aiempia keskustelija aiheesta.

http://www.123ignition.co.uk/

Itse olen moista tilaamassa ihan tässä lähiaikoina ja olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan käyttäjien kommentteja. Onko ollut hintansa väärti ja onko ollut mitään ongelmia asenuksessa tai käytössä?

Entäpäs kun osa sitikkalaisista ei tykkää että käytetään liikaa elektroniikkaa? Tuleeko se ikinä esiin jollain tavalla ajaessa tai muuten?

Jos tuollainen maksaa vajaa parisataa euroa, olisi sen oltava kyllä sitten hyväkin...

Mika
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 257

LähetäLähetetty: Per Tou 21, 2004 11:28    Viestin aihe: 123 Vastaa lainaamalla viestiä

Perus 123 on erittäin hyvä laite, mutta älä missään tapauksessa osta sitä versiota 123:sta missä on alipaineen mukaan säätyvä ajoitus. 123 on helppo asentaa ja mielestäni erittäin hyvä lisä sätkän koneeseen.

Elektroniikkaa kukin laittaa kulkimeensa mielensä mukaan, jotkut jopa tykkäävät vaihtaa kärkiä jne... Jos kuljin on arkiajossa niin kannattaa ehdottomasti investoida kyseinen laite. Kylmäkäynnistys paranee ja vahvasta kipinästä ei varmasti ole haittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H&M  



Liittynyt: 12 Maa 2003
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Per Tou 21, 2004 17:20    Viestin aihe: http://www.123ignition.nl Vastaa lainaamalla viestiä

Hei, onko tämä eri laite kuin tuo aiempi linkkini?
Liekö juuri erihintainen tai laatuinen?

http://www.123ignition.co.uk
http://www.123ignition.nl

Mika
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
räppänä  



Liittynyt: 01 Syy 2003
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: Sun Tou 23, 2004 01:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se ihan hyvä peli,suosittelen. Mutta ei se niin hyvä peli ole, mitä Isomäen Jukka antoi ymmärtää. Eli ei se tuo tajutonta suorituskyvyn lisää. Eikä pakkaskäynnistyvyyden dramaattista parannusta.

Huolettomuutta se kyllä tuo. Kun on kerran paikalleen saanut ja sytkän kohdalleen, niin sen voi unohtaa sinne. Toisinkuin kärjet. Siinä säästyy samalla kampiakselin etulaakerikin

Sievemmin kone käy, ero ei ole järkyttävä, mutta havaittava.

Automecasta saa, hintaa en muista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 358
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Sun Tou 23, 2004 07:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

räppänä kirjoitti:
Siinä säästyy samalla kampiakselin etulaakerikin


Tarkoitatko että propellia irroittaessa etulaakeri voisi vahingoittua?
Paljon mahdollista kyllä. Propelli muuten lähtee helposti kun jämpti juuri propelli reiän kokoinen tanko , jos on väljä niin ei meinaa lähteä sitten millään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
WS5200  



Liittynyt: 28 Jou 2003
Viestejä: 7

LähetäLähetetty: Sun Tou 23, 2004 14:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime kesän yli 13000 km:n lomamatkan puolivälissä vaihdoin 123 jne sytytysyksikön acadianeen ja malli on se "ei missään tapauksessa" eli alipaine säätyvä, minun on kyllä todettava että ei ollut hukka investointi, kyllä espanjan ja portugalin mäkisissä maastoissa raskaalla kuormalla eron huomasi sanokoon kuka tahansa mitä tahansa, ainakin p-aineen kulutuksessa. että semmosta. mitä taas hintaan tulee se on halpaa kun rahalla saa.!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 358
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Sun Tou 23, 2004 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen taas kuullut että alipainesäätö on vain hyvin pienille kierroksille ja että siitä ei olisi sätkän koneessa hyötyä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 257

LähetäLähetetty: Sun Tou 23, 2004 19:14    Viestin aihe: 123 Vastaa lainaamalla viestiä

Jos haluaa huolettomuutta sätkään tuon 123:n avulla niin silloin ei kannata alipaineensäädöllä varustettua 123:sta ostaa. Se on idealtaan oikein hieno laite, mutta käytännössä sitä ei saa asennettua "heittämällä" paikoilleen. Joutuu hakemaan ajoitusta, kuten kärkien kanssa, koska muuten lyö ennakkoa niin paljon, että bensa paukkuu ilmanputsarissa. Ja tässäkin puhun siis ALIPAINEENSÄÄDÖLLÄ varustetusta yksiköstä. Sen perusyksikön hankinta kannattaa varmasti.

Alipaineensäädön eron huomaa vasta 2. kurkun alueella... kts. 123-linkkien kuvista alipainesäätövälilevyn toteutus...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 216
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Maa Tou 24, 2004 09:59    Viestin aihe: 123 Vastaa lainaamalla viestiä

Sanokaahan nyt oma rehellinen mielipide kannaataako asentaa minun 123 kun ajan kesäisin noin 10.000km sätkällä ja vaihdan kärjet ja konkan ynnä tulpat kerran kahdessa vuodessa. Onko niistä saatava hyöty hintaansa nähden tarpeeksi hyvä ? Paljonko esim.. bensan kulutus tippuu kun se on nyt noin 4,6litraa satasella. Itse lasakin mielessäni että olen jo eläkkeellä ennenkuin siitä on mulle hyötyä, kun kärkien vaihto sekä sytkän asetus ei vie aikaa kuin korkeintaan puolituntia siihen on laskettu että pesen laatikon ja ihailen muuten sätkää. Elikkä mitä te tekisitte minun asemassa? En ole aivan rahaton että pystyisin kyllä 123 ostamaan mutta se vähän sotii minun ajatusmaailmaa. MIELIPITEITÄ?? Vesa
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaVeee  



Liittynyt: 31 Tou 2003
Viestejä: 88
Paikkakunta: Suamen Turku

LähetäLähetetty: Maa Tou 24, 2004 12:57    Viestin aihe: kärjetön sytytys Vastaa lainaamalla viestiä

Heip !

Itse sellaisen laitoin ja nyt lähtee käymään välittömästi (ei tarvi sahata, avaimen pieni vilautus riittää) säällä kuin säällä. Jos et 123:sesta tykkää, voit aina laittaa vanhat rimsuttimet takasin ja myydä sen sytkän vaikka täällä palstalla. Itse aion kyllä pitää tuon 123:sen niin kauan kuin kulkimenikin...

Mika
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 193
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Maa Tou 24, 2004 14:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, täällä kun näitä kokemuksia asiasta ihmisillä on, niin osaisko joku kertoa antaako 123 kipinän vai sarjan kipinöitä? Olisi aika oleellinen tieto pikku rakentelua ajatellen, eikä viitsisi käyttää vähiä rahojaan kokeiluun... (opiskelijabudjetti...).

Eli jos jollain on systeemi paikallaan ja omistaa oskilloskoopin, niin ei muuta kuin mittaamaan. Ainakin kavit tarjoan tiedosta, ehkä muutakin!
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 358
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Maa Tou 24, 2004 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saanko arvata että suunnittelet kierroslukumittaria?
Taisi olla nyytisissä juttua jokuvuosi takaperin juuri tälläisestä sytytyslaitteesta, 123 teki juuri tulemista silloin, enkä muista oliko se 123.
Jokatapauksessa se laite taisi antaa sarjan kipinöitä ainakin pienillä kierroksilla. Helpointa on tietenkin kysyä laitteen tekijältä näin sähköpostin aikakautena...
Kysy samalla mitä se alipainesäätö siinä tekee, yksityiskohtia myöten, mieluiten kaikki mitä irtoaa tietoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H&M  



Liittynyt: 12 Maa 2003
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Maa Tou 24, 2004 21:16    Viestin aihe: Siis... Vastaa lainaamalla viestiä

...pitäisikö tästä keskustelusta tehdä sellainen johtopäätös että 123 Ignition on siinä määrin hyvä hankinta että sellaista kannattaisi ehdottaa hallitukselle ? Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaVeee  



Liittynyt: 31 Tou 2003
Viestejä: 88
Paikkakunta: Suamen Turku

LähetäLähetetty: Tii Tou 25, 2004 08:56    Viestin aihe: sytkä Vastaa lainaamalla viestiä

Mahtaako hallituksen päässä kuitenkaan sytyttää ? Wink

Yksi hyvä puoli tuli vielä mieleen: jos raatio on kytketty virtalukon kautta, sitä voi kuunnella parkissakin, tuohan katkaisee sytkävirran sekunnin päästä jossei sen kummempia tapahdu moteuri puolella.

Mika
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H&M  



Liittynyt: 12 Maa 2003
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Tii Tou 25, 2004 09:47    Viestin aihe: ... Vastaa lainaamalla viestiä

Äläs nyt, raadiovastaanotin sätkässä??? Shocked
Eikös se oma sirinä riitä mielekkääksi matkamusiikiksi? Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group