Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

SAVUA(pua)

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
konradamus  



Liittynyt: 19 Nov 2003
Viestejä: 7
Paikkakunta: Paimio

LähetäLähetetty: Per Tou 14, 2004 13:26    Viestin aihe: SAVUA(pua) Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäköhän lienee mahtaisi olla vikana kun 83-vm sätkyläinen savuaa enemmän kun juhannuskokko? Savu on vaaleanharmaata, joten öljyvuotokaan ei luultavasti tule kyseeseen?!? Joku minua viisaampi (ja niitä riittää Very Happy ) sanoi että vika saattaisi olla kaasuttimessa. Mutta kun ei osaaminen riitä asiaan. Seoksensäätöruuvia koitin raivokkaasti väännellä, mutta ei sillä oikein tuntunut vaikutusta olevan. Jopa täysin kiinni väännettynä kone kävi. Ihmetystä herättävä tapahtuma sinänsä. Kaikki vinkit ja ajatukset otetaan ilolla vastaan. Katsastuaikakin meni jo ohi kun ei savutus asetu. Rietas kun on niin nuori että joutuu tuoksujaan mittauttamaan. Kuljin on Paimiossa turun kupeessa, jos joku guruasteelle ehtinyt kuljin mies tai nainen täällä päin asuu tai liikkuu niin myös katsomaan saa tulla. Vaivat korvataan,kahvit keitetään ja vaikka sauna lämmitetään!! Mutta kiirus olisi kun tämä suomen kesä on niin kovin lyhyt!
Konsta
0
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Masa  



Liittynyt: 05 Huh 2003
Viestejä: 21
Paikkakunta: Tuusula

LähetäLähetetty: Per Tou 14, 2004 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Veikkaisin pakopuolen venttilivarren tiivistettä. Voi olla huonossa kunnossa tai irronnut paikaltaan. Savun vaaleanharmaa väri viittaa siihen, että öljyä pääsee kumaan pakosarjaan, jossa se höyrystyy.

T. Masa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 358
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Per Tou 14, 2004 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaasari on väärin säädetty, seosruuvia Tarpeeksi kiristämällä (3/4 kierrosta) koneen pitäisi sammua.
Savutus tuskin kyllä kaasarista johtuu.
Minäkin epäilen että pakoventtiili tai tiiviste vuotaa, jos vuoto kerran on runsasta niin se ehkä tulee vuotavasta venttiilin ohjurista kannessa.
Tämä tai tiivisteen vuoto sopisi yksiin silloin jos:
1. öljyä kuluu liikaa.
2. tehot on tallella, kone käy tasaisesti eikä ole sivuääniä.
3. tulpat on puhtaat.
Jos päätät ryhtyä tuumasta toimeen niin irroittaa kummaltakin puolelta lämmönvaihtajasta yhden pakoputken liitoksen ja työntää paperinpalan väliin ja käynnistää koneen, laittaa vähän kierroksia, paljon öljyisämmällä puolella on vikaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
konradamus  



Liittynyt: 19 Nov 2003
Viestejä: 7
Paikkakunta: Paimio

LähetäLähetetty: Per Tou 14, 2004 18:21    Viestin aihe: jaa Vastaa lainaamalla viestiä

pitänee alkaa tutkimaan tiivisteitä. Onko tuon seosruuvin kanssa liikkeet tosiaan noin pieniä. Sitä kun sai nimittäin käännellä aivan holtittoman tuntuisesti ja useita kierroksia.
Mistäköhän päin noin suunnilleen ne tiivisteet löytyy? Ettei tulisi taas riehuttua turhanpäiten liikaa. Mutta opettelemassahan tässä vasta ollaan. Muuten mukavaa väkeä nuo ranskattaret....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
konradamus  



Liittynyt: 19 Nov 2003
Viestejä: 7
Paikkakunta: Paimio

LähetäLähetetty: Per Tou 14, 2004 18:42    Viestin aihe: tyhmä tyhmempi tyhmin Vastaa lainaamalla viestiä

Voisikohan tuon viallisen puolen nähdä tiputtamalla vuoron perään kummankin pytyn pois pelistä? tai saako edes jotain osviittaa? Naurakaa vaan partaanne, tätä nuo saunaoluet teettää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 358
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Per Tou 14, 2004 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä idea on joo että kylmänä kokeilee pelkästään toisella pytyllä.
Siis mahd. kylmänä että se vielä savuttaa. Savuttaako muuten kylmänä vähemmän?
Kaasarissa on varmaan se kaasuläppä liian auki.
Irronneen venttiilin tiivistekumin näkee kun ottaa venttiilikopan pois ja sen saa varmaan siitä painettua takaisinkin.
Viallisen tiivisteen pystyy vaihtamaankin jopa kantta irroittamatta. Narua tai ns. mustekalenkkiä pyttyyn mäntäylys niin että venttiili ei tippumaan pyttyyn, nyt venttiilin jousta voi painaa huoletta ja irroittaa jousen jolloin pääsee tiivisteen vaihtamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 193
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Sun Tou 16, 2004 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohon savutukseen vielä. Pari kantta on tullut vastaan missä on ollut pakoventtiilin ohjariholkki irti. Savua tulee silloin kuin MacLaarenista. Kanteen tuleva öljyputki tuo öljyn siihen pakoventtiilin ohjarin ympärille, ilmeisesti jääähdytyksen takia. Öljyä tällöin kuluu kyllä aivan uskomattomia määriä, noin litra/5 min, pari litraa/10km...

Ekan kerran tuli vastaan tuo vika ostettua puolimoottoria testatessa, johon oli kansiremontti tehty, ihan asiantuntevassa verstaassa kuulemma. Oli vitsikäs tunne koekäyttää konetta, mikä käy todella hyvin, mutta pitäessä kättä laturin päällä ei kämmenselkää enää nähnyt savun takia! Hieman savutti... Naapurikin (n.200 m päästä) tuli katsomaan että mitä täällä oikein tapahtuu.

Eli jos savutus on edellä kuvatun kaltaista, niin joutuu kantta remppaamaan. Se kummalla puolella konetta vika on, on todettavissa jo pakosarjasta: Öljyinen puoli on syyllinen!
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 358
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Sun Tou 16, 2004 11:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kansi voi vuotaa myös vähän, ei se ohjuri välttämättä ihan irti ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Sivu 1 Yht. 1

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group