Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

Kutonen yskii.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
H&M  



Liittynyt: 12 Maa 2003
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Sun Tou 09, 2004 09:17    Viestin aihe: Kutonen yskii. Vastaa lainaamalla viestiä

Moi Kiltatoverit!

Kun ei olla täällä kotipuolessa saatu selvyyttä ongelmaan niin kysytäänpä täältä... Rolling Eyes

Ongelman kuvaus on seuraavanlainen:..

Kone käy tyhjäkäynnillä -> kaasua -> Yskis! Kakoo -> annetaan kaasua pumpaten tai pohjaan painaen -> kierokset nousee -> käy hyvin.

Kone saattaa jopa sammua tämän vian takia tyhjäkäynniltä kun kaasupolkimeen koskee sopivalla tavalla...

Tähän mennessä on tehty seuraavat toimenpiteet:
- sytytys on nyt varmasti kohdallaan
- syksyllä on vaihdetty tulpat ja johtimet
- tiivistetty imupuolta parhaan mukaan
- kaikki suodattimet on vaihdettu (ilma, bensa ja öljykin syksyllä...)
- kaasutin on puhdistettu ja nyttemmin vaihdettu kokonaan kunnostettuun
(nyt ei ole tyhjäkäyntiä eikä varsinainen vika mennyt pois)

Onko kellään mitään ajatusta aiheesta!?!

Tuo yskintä on ikävää kaupungissa ja vaarallista risteyksissä ja liittymissä... Exclamation

T :.. Mika
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 358
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Sun Tou 09, 2004 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Helpointa on varmaan ensin mitata puristukset.
Pumppaako bensapumppu tarpeeksi, putki irti kaasarista ja startilla ilman sytytystä pitäisi tulla n. ½m kaaressa, saattaa olla myös vuoto bensaputken alipainepuolella?
Venttiilit saattavat olla jopa väärässä vaiheessa, mutta on harvinaisempaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H&M  



Liittynyt: 12 Maa 2003
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Maa Tou 10, 2004 07:12    Viestin aihe: Olisiko sytytys syyllinen? Vastaa lainaamalla viestiä

Kun tuossa eilen sain vihjeen katsoa sytytysrasian takana olevien "sulkien" kunto, niin nehän ovat melko lailla väljän oloiset. Siellä ne tapit ja/tai sulkien reijät tuntuivat olevan kuluneet ja välyt suntuu selvästi käsin.

Nyt eilen illalla rassatessa en saanut konetta käymään enää oikein mitenkään. Sytytyksen sääsin tietty vielä sen jälkeen kun kärki rasia oli irti...

Kaasutin on niin tiukka ja napakka etten haluaisi vielä uskoa siellä olevan varsinaista vikaa... Onkohan mahdollista että joku suutin/suuttimet olisi tuossa kaasarissa jotenkin väärää kokoa? Se kun on kunnostettu kaasutin eli ei tehdas uusi.

Pitää vielä kokeilla nuo ehdottamasi jutut... Polttoainepumppu näyttää kyllä aika vanhalta...

Mitä meinaa että venttiilit on väärässä vaiheessa? Kone kasattu väärin (nokka/kampura väärässä asennossa)?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 358
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Maa Tou 10, 2004 07:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Venttiilit voi olla väärässä jos kammen tai nokan ratas on liikahtanut tai kasattu väärin, sytkäkin voi olla väärässä jos kammen hela on liikahtanut.
Sytkää voi katsoa sillai että tulpanreiästä tarkistaa koska mäntä on yläkuolokohdassa.
Jos keskipakojouset ei toimisi, niin vasta isommilla kierroksilla tulisi huonommaksi, ne tosin taitaa lopettaa toimintansa jo 1500rpm.
Sanoit että olet kaasarin vaihtanut jo? Tuskin samaa vikaa kahdessa kaasarissa on, vaikka hyvin voisi ollakin kaasarivika.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H&M  



Liittynyt: 12 Maa 2003
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Maa Tou 10, 2004 12:15    Viestin aihe: Kaasuttimen suuttimia... Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa aamusella purkasin uudemman kaasarin ja vertasin Haynesin kirjan mukaisesti suuttimia. Ihan vääräthän siellä oli joten vaihdoin ne kaikki vanhasta. Niinpä nyt kaasupolkimen painallus tuottaa kierroksia eikä köhimistä. Ainut nyt on vielä sytytyksen säätö (taas) kun ei tahdo ajossa kiihtyä kuin ajan kanssa ja varovasti... Tyhjäkäynti vaeltaa pahasti ja tuntuu epävarmalta.

Siellä on ne keskipakosäätimen "sulat" jotka minua epäilyttää. Ne tapit on aikalailla väljät ja toisaalta olen antanut kertoa itselleni että juuri alakierrokset säätyy tuolla...

Uusi pumppu on tulossa, se nyt ei paljoa maksa ja reissua vasten haluan uutta koneeseen. Vanha pumppu on tod.näk. tosi vanha.



T:Mika
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaVeee  



Liittynyt: 31 Tou 2003
Viestejä: 88
Paikkakunta: Suamen Turku

LähetäLähetetty: Maa Tou 10, 2004 22:59    Viestin aihe: kärjetön sytytys Vastaa lainaamalla viestiä

Saanen suositella tuota härveliä kaikille lämpimästi, loistava peli eikä enää tarvi jatkuvasti kopeloida tuulettimen takana.


http://www.123ignition.nl/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H&M  



Liittynyt: 12 Maa 2003
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Tii Tou 11, 2004 19:08    Viestin aihe: Ei yski enää. Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt sitten kypsyin kaasuttimen kanssa kelaamiseen ja vaihdoin vanhan takaisin. Hämmästys ja kummastus, vanha toimii kuin unelma. Jokin lienee mennyt paikoilleen tai päinvastoin.

Sytytys on nyt satavarmaan kohdallaan, sitä heiroin tunnin! Twisted Evil

Vielä kun saan tuon jäljellä olevan, aavistuksen omaisen, nykimisen pois niin olen onnellinen. Pitänee satsata jossain vaiheessa upouuteen kaasariin ja järjettömään sytytykseen...
Tuo 123:nen on jo melkein tilauksessa Rolling Eyes

Vielä on penkkien verhoilu työn alla. Tulee paremmat kuin uudet Shocked

Alkaa olla kohta valmista Viron ajelua varten Very Happy

Mika
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 358
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tii Tou 11, 2004 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täällä olisi myynnissä vähänajettuja kaasareita.
Uudet maksaa paljon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaVeee  



Liittynyt: 31 Tou 2003
Viestejä: 88
Paikkakunta: Suamen Turku

LähetäLähetetty: Tii Tou 11, 2004 20:11    Viestin aihe: Kaasuläpän Axla Vastaa lainaamalla viestiä

Moi !

Kokeileppa heiluttaa kaasuläpän akselia, jos se heiluu pikkaisen
poikittaissuunnassa, saattaa se imeä akselin ja kaasarin välistä ilmaa.
Itselläni joskus ko välys aiheutti käyntiongelmia ja nykimistä, pienet O-renkaat akselin molempiin päihin korjasi asian.

Mika

Ps. Mihin päin Viroa olet ajatellut ajella, itsekin olen harkinnut siellä käymistä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H&M  



Liittynyt: 12 Maa 2003
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Tii Tou 18, 2004 11:25    Viestin aihe: kaasaria... Vastaa lainaamalla viestiä

nameone kirjoitti:
Täällä olisi myynnissä vähänajettuja kaasareita.
Uudet maksaa paljon.


Kiinnostaa. Jos on tosi hyvä yksilö....

Laitappa vähän tarjousta tulemaan mulle privaattina:

Yksi kurkkuinen PICS6 tjsp kelpaa. Eli sellainen jossa on kiinnityslaippa vino.


Mika
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H&M  



Liittynyt: 12 Maa 2003
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Tii Tou 18, 2004 11:30    Viestin aihe: Re: Kaasuläpän Axla Vastaa lainaamalla viestiä

MikaVeee kirjoitti:

Kokeileppa heiluttaa kaasuläpän akselia, jos se heiluu pikkaisen
poikittaissuunnassa, saattaa se imeä akselin ja kaasarin välistä ilmaa.
Itselläni joskus ko välys aiheutti käyntiongelmia ja nykimistä, pienet O-renkaat akselin molempiin päihin korjasi asian.


Tuo akseli ja kaikki muutkin osat kaasarissa heiluu ja helisee. Lisäksi ryyppyläppä on tehnyt ison loven kaaarin runkoon johon se käytännössä aina jää jumiin_juntturiin. Irtoaa vain käsin konetilasta. Vanha on niin huono etten käy edes korjaamaan... Sad Lisäksi kaikki suuttimet on väärän kokoisia, jos se nyt mitään merkkaa...

MikaVeee kirjoitti:

Ps. Mihin päin Viroa olet ajatellut ajella, itsekin olen harkinnut siellä käymistä

Käytiin Kuremaassa, 150 km Tallinnasta kaakkoon. Hienoa aluetta, kotuullisessa kunnossa olevat tiet ja eksoottisia pikkukyliä... Ihmiset on tosi ystävällisiä. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaVeee  



Liittynyt: 31 Tou 2003
Viestejä: 88
Paikkakunta: Suamen Turku

LähetäLähetetty: Tii Tou 25, 2004 09:06    Viestin aihe: kuremaa Vastaa lainaamalla viestiä

Kuulostaa kivalta Smile

Taitaa olla tossa matkan varrella, ajattelin käydä Tartossa
testaamassa onko Kulkimeni jo riittävässä reissukunnossa
kesän rientoja varten..

Terv Mika

Ps...se kaasutin kuulostaa tosiaan siltä että se olisi parhaat päivänsä jo palvellut
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H&M  



Liittynyt: 12 Maa 2003
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Tii Tou 25, 2004 09:42    Viestin aihe: Juuh... Vastaa lainaamalla viestiä

Kaasari on nyt vaihdettu upouuteen yksilöön. Johan auttoi, mutta se hienoinen "väsyneisyys" tai nykiminen sekä ihan aavistuksenomainen epätasainen käynti jäi. Huomaa tyhjäkäynnillä ja ajossakin joissain tilanteissa.

Lienee seuraavaksi vaihdossa tuo sytytys järjestelmä... Kalliiksi tämä harrastaminen tulee mutta kun haluaa että kone käy kuin kello niin ei mahda mitään.

Virossa ajellessa tulee ensimmäisenä mieleen varoittaa siitä muusta liikenteestä. Se on vähän hurjempaa kuin suomessa vaikka täälläkin joskus tukka nousee pystyyn. Confused Virolaiset ovat tosin huomattavasti huomaavaisempia noin yleensä ja moikkailevat ahkerasti tööttäilemällä (?), mutta veljeskansaa vaivaa sama tauti kuin suomalaisiakin, liian hyvät pirssit alla... (vaikka kyllä siellä sitä Ladillaccia ja Moskovitsiäkin on paljon...)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaVeee  



Liittynyt: 31 Tou 2003
Viestejä: 88
Paikkakunta: Suamen Turku

LähetäLähetetty: Tii Tou 25, 2004 13:40    Viestin aihe: käyntejä ym Vastaa lainaamalla viestiä

Mun kaikki rättärini ovat käyneet hieman epätasaisesti tyhjäkäynnillä, mahtaakohan se olla tyyppivika ? Ja tyhjäkäyntikierrokset on mulla sen verran pienellä ollut että voisihan sekin aiheuttaa sitä epätasaisuutta ?!

Viimeksi Viron turneella kun kävin, omasta mielestäni liikenne oli vähän hurjempaa vain Tallinnassa, muualla se oli ööh...vaikkapa eurooppalaista keskitasoa Very Happy

ps. Oletko huomannut 2cvJimmin Welleman-rakennussarja vinkin sytytysvehkeitten korvaajaksi ? Siinä yksi vaihtoehto.
Siitä on enempi tuolla 123-ignition otsakkeen alla

Eipä muuta kun katot auki !

Terv Mikaela den Lushenos
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Sivu 1 Yht. 1

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group