Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

2cv harrastus/elämäntapa
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
wilson  



Liittynyt: 09 Huh 2003
Viestejä: 53
Paikkakunta: porvoo-borgå

LähetäLähetetty: Lau Hel 21, 2004 18:50    Viestin aihe: 2cv harrastus/elämäntapa Vastaa lainaamalla viestiä

Arrow Question Mikä on 2cv:n tulevaisuus. Löytyykö nuoria jotka ovat innostuneita 2cv:n tuomista iloista/suruista.Vai onko elämäntavasta tullut harrastus.Mikä tietysti on ymmärrettävää kun kalusto ja miehet/naiset niin sanoakseni myös taistelevat korrosiota vastaan.Entä Nyytiset vanhassa vara parempi entä voisikko lisätä jotain. Onko 2cv toiminta kangistunut kavoihin elämekö pysähtyneisyyden aikaa Sad Tarvitaanko muutosten tuulia. Wink Kaikki 2cv:hen kykenevät mielipiteitä keskustelua .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
räppänä  



Liittynyt: 01 Syy 2003
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: Lau Hel 21, 2004 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä niitä nuoriakin kiinnostaa. Itsekin harmittelen miksen ostanut aiemmin sätkää. Olisin voinut ostaa jo 10-15 vuotta sitten, mutta kukaan ei uskaltanut tulla kehumaan sätkää silloin.

Ehkä sitä pitäisi kehua retostella nuorille, jotka ovat kiinnostuneita. Niitä nimittäin on. Antaa reilusti tutustua nuoren ihmisen autoon ja jopa antaa pienet kyyditkin tarpeen tullen. Kyllä se siitä lähtee kiinnostus nuorilla.

Toisaalta pitäisi jättää vähemmälle ne peloittelupuheet kylmyydestä talvella jne. Vaan kertoa faktat faktoina, ja kertoa tälläiset tilanteet suht helposti hallittavissa.

Muistan Oulun Anttilassa työskennellessä yhden vanhemman kaverin. Innolla kyllä puhui sätkästään, mutta ei koskaan sitten esitellyt autoaan. Siihen into loppui minulla.

Terveisiä vaan sinne, jos tunnistit itsesi tästä jutusta Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: Sun Hel 22, 2004 15:19    Viestin aihe: nuoriso Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen nuori ja voin kertoa, että paljon on rättärin ihailijoita omassa ikäluokassani...Täytyy vain toivoa, että niitäkin rättärikärpänen purisi. Ainut mikä pelottaa on nuo päättäjät, että mitä ne keksii rättäreiden "pään menoksi".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 216
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Sun Hel 22, 2004 21:18    Viestin aihe: sätkä Vastaa lainaamalla viestiä

Niinkuin tuossa alkuotsikossa oli että sätkä on elämäntapa siksi luulen että se nuori kuka sätkään ihastuu haluaa sen millä hinnalla hyvänsä. Itse aikoinani olin heti myyty kun ostin talon ja naapurissa oli minta vuotta seissyt sätkä silloin tiesin että tossa on mun auto menin ja ostin sen olisi se maksanut mitä tahansa mitä tuli sitten kyllä tekemäänkin mutta ikinä en katunut sätkää sillä se on minusta niin sympaattinen vehe etten osaa sanoa sitä oikein millään nimellä. Olen huomannut kellä on ollut sätkä ja ovat myydeet sen niin ovat katuneet tekoaan monesti siksi moni on ostanut uudelleen takas kulkimen(oma kokemus pystyin olemaan yhden talven ilman). Mutta aina jos olet myymässä sätkää ja tulee aivan vihreä sätkän ostaja niin älkää vaan kusettako sitä sillä se on pahinta hallaa mitä voi sätkänharrastaja tehdä, pidänkin niitä pelkkinä helppoheikkinä. No tämä oli minun kannanotto . Vesa
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tommen  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 14
Paikkakunta: Kauniainen

LähetäLähetetty: Maa Hel 23, 2004 07:36    Viestin aihe: Hieno harrastettava Vastaa lainaamalla viestiä

Tervehdys
Näin "yleiskulkuneuvoharrastajana" pitää sanoa että, vuodet jona 2cv on kuulunut ajokkikatraaseen, ovat olleet antoisia koska 2cv on varsin helposti harrastettava kohde.
Tämä pätee eteenkin jos auto on oikeasti hyväkuntoinen hankittaessa, ja on huomioitava että ehjän auton ostaminen on edukkaampaa kuin puolikuntoisen kunnostaminen (kokemusta on täyskunnostuksesta Smile )

Nuoriin voisi vedota faktoilla, kuten Räppänä kirjoitti, eli minun mielestäni 2cv on hyvin vanhaa ja innovatiivista suunnittelua edustava, vuosimallista riippumatta, mobiili.
Toista yhtä vanhakantaista elämysautoa ei saa samalla rahalla tai vaivalla (varaosia on, verrattuna muihin 30-40-luvun perua oleviin ajoneuvoihin)

Tietty peloite on markkinoida se elämäntapa-autona, ei 2cv harrastaminen vaadi hippiyttä tai eko-ihmisen luonnetta, joka on aika yleinen mielleyhtymä. Ja sen saa pitää alkuperäisenä, tai muutella oman mieltymyksen mukaan, siispä toisten harrastustyyliä on kunnioitettava, jotta rättärinomistajien piiriin olisi helpompi tulla.

Itselleni 2cv on , muiden pelien joukussa, upea automalli, jolla on hauska ajaa pieniä sunnuntailenkkejä, eli en ole fanaatikko mutta tyytyväinen harrastaja jolle rättäri antaa kivoja hetkiä.

Tommen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tiinalainen  



Liittynyt: 30 Nov 2003
Viestejä: 16
Paikkakunta: iisalmi

LähetäLähetetty: Maa Hel 23, 2004 17:52    Viestin aihe: Elämäntapa/harrastus Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni kesti tosipitkään , ennenkuin uskalsin ostaa 2cv perheeseemme.
Haaveilin 2cv:tä jo 15 vuotiaana,kävin kotikaupunkini autoliikkeessä kuivaharjoittelemassa rättärissä.(1970 luvun nelkkuja)

Ajokortin saadessani Isäni osti meidän perheeseen Tipparellun ,jolla sitten ajettiinkin tosipaljon kavereiden kanssa.

Nyt sitten vasta yli 40 kymppisenä haave toteutui ja omaan perheeseemme tuli nykyinen Tiinamme.

Kun mietin mikä esti aiemmin ostamasta 2cv pohjaista kuljinta,niin mieleen tulee ennakkoluulot auton tekniikan kauheuksista,joita autopiireissä viljellään,vastoin parempaa tietoa.Mielestäni ,siis tämä on vain minun mielipiteeni,joillakin ihmisillä on aivan hurjia pelkoja 2cv korjaamisen ja kunnossapitämisen vaikeudesta.

Näinhän asia ei ole ,vaan päinvastoin kuljinhan on tosi eesy peli.

Yritän tässä sanoa , että näitä ennakkoluuloja olisi hyvä hälventää,että harrastajia /elämäntapaisia riittäisi.Lisäksi kilta apu ja aate on niin uskomaton,että sitä ei muilla merkeillä ole,enkä usko tulevankaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kooma  



Liittynyt: 02 Syy 2003
Viestejä: 21
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Kes Hel 25, 2004 13:34    Viestin aihe: Hauskuus Vastaa lainaamalla viestiä

Mietin eilen että miksi pidän rättäreistä. En siksi että usko ja hartaus olisi himmenemässä, vaan siksi että aloin ihmettelemään sitä minkä takia voi olla niin kova ikävä rättärin (eloton laite loppujen lopuksi[vai onko?]) rattiin. Se viettää talviunta toisaalla, ja kuljetuksesta vastaa HKL:n tarjoamat palvelut.

Keksin niin monta syytä että ikävä vain paheni. Tärkeimmäksi syyksi tajusin sen että rättäri on niin NAURETTAVA! Ja pelkästään hyvällä tavalla. En usko että kovin moni kuljin aiheuttaa vielä kymmenien tuhansien kilometrien jälkeen ääneen nauramista pelkällä ajamisen ilollaan. Jos ei puhuta räjähtävän suorituskyvyn aiheuttamasta kutkutuksesta.

Rättärissä:
Hidas eteneminen->hauskaa. Keikkuminen ja vaappuminen->hauskaa. Ulkonäkö->hauska. Yleinen fiilis->hauska.

Kun joskus ajellessa näkee että ihmiset nauravat ääneen ja osoittelevat sormella en pahastu, vaan ajattelen että "Hauskaa kun muillakin on hauskaa hauskan kulkimeni ansiosta."

Ikää minulla on 21w, enkä aio Koomasta luopua jos ei elämästä ja kuolemasta ole kyse. Silittelen sitä sitten tallissa kun vetyasemilta ei saa bensiiniä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hantta  



Liittynyt: 01 Huh 2003
Viestejä: 15
Paikkakunta: rautalampi

LähetäLähetetty: Tor Hel 26, 2004 19:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep kyllä nuoria löytyy meiltäkin. Vaikka pojalla on seurustelu kiihkeimmillään, niin aikaa löytyy myös kulkimen peruskorjaamiseen. Taitokin on kasvanut hirviästi, tuntuu tietävän lähes kaikki niksit korjaukseen. Ilmeisesti yksi sukupolvi on pelastettu eteenpäin.
_________________
"hantta"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite MSN Messenger
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: Lau Hel 28, 2004 09:00    Viestin aihe: kulkimista Vastaa lainaamalla viestiä

Jooo ei teidän vanhusten tarvitse olla huolissaan rättäreiden tulevaisuudesta, kyllä me nuoret kiinnymme noihin mukaviin kulkimiin siinä missä tekin aikoinaan.

Nm: tytöt tykkää rättäripojista Wink Laughing Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: Lau Hel 28, 2004 09:13    Viestin aihe: vielä lisää Vastaa lainaamalla viestiä

Niinjoo ja sen voisin lisätä vielä, että vanhempien panos on erittäin tärkeää sille, että jatkuuko tämä harrastus/elämäntapa. Jos nuorella on pienikin into rakentaa/kunnostaa sätkätin niin sitä intoa ei kannata tappaa laiskuudella. Aikaa, avustusta, ymmärrystä ja rassausta, luulen, että sillä saa nuoren koukkuun. Tilat ja raha ei ole este, ainoastaan hidaste...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wilson  



Liittynyt: 09 Huh 2003
Viestejä: 53
Paikkakunta: porvoo-borgå

LähetäLähetetty: Sun Hel 29, 2004 20:01    Viestin aihe: harrastus/elämäntapa Vastaa lainaamalla viestiä

Arrow Cool Mukavaa lueskeltavaa hyviä elämyksiä ja kokemuksia todiste siitä että siinä on jotain joka vie mennessään. Se taitaa olla se 2cv ja että nuoria kiinnostaa kuljin ja sen tekniikka ja mitä se antaa.Mukavaa olisi jos nuoret myös uudella ideoinilla mielipiteinen ja näkemyksillään toisivat uutta toimintaan ympäri suomea. Elikä kaikki vaan helppimään näitä nuorempia harrastajia.JAAA ETTÄ MITÄ MIELTÄ NYYTISISTÄ OLIKO VANHASSA VARA PAREMPI VAI VOISIKO LISÄTÄ JOTAIN UUTTA....RAPORTOINTIA ERI JAOKSIEN TOIMINASTA. OLISI VARMAAN MUKAAVA LUESKELTAVAA MONILLE ETTÄ KUINKA MUUALLA TOIMITAAN. VOISI VAIKKA MENNÄ TYÖNIMELLÄ 2CV MAAKUNTAKIERROS. Idea MUITA EHDOTUKSIA........LISÄÄ KESKUSTELUA. ON OLLUT HIENOA LUKEMISTA TÄHÄN SAAKKA Cool TERV WILSON Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wilson  



Liittynyt: 09 Huh 2003
Viestejä: 53
Paikkakunta: porvoo-borgå

LähetäLähetetty: Sun Hel 29, 2004 20:14    Viestin aihe: harrastus/elämäntapa Vastaa lainaamalla viestiä

Arrow MEINASIN UNOHTAA Porvoonseudun 2cv harrastajat toivottaa kaikki NUORET/VANHAT tervetulleiksi tutustumaan harrastukseen ja porukkaan.Tapaamiset joka kuun 1 keskiviiko klo 18.00 .OSOITE MYRSKYLÄNTIE 889 HUUVARI Arrow AJOOHJE PORVOON MOOTORITIELIITTYMÄSTÄ 17.5KM MYRSKYLÄNTIEN SUUNTAAN.PUH 0 Heka Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 216
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Maa Maa 01, 2004 15:39    Viestin aihe: elämäntapa Vastaa lainaamalla viestiä

Olen Wilsonin kanssa siitä samaa mieltä että nyytisiin pitäisi tulla muualtakin välillä juttuja sekä olen huomannut että nuoret ottavat lujasti täällä kantaa mutta heidänkin pitäisi olla minusta enemmän myös itse toiminnassa mukana, ainakin olen täällä päin huomannut ettei kokoukset eivätkä yleensä tule touhuun hirveellä innolla mukaan . Tämä on pieni moite mutta annoin vain oman mielipiteeni. Sad Crying or Very sad Sitä en osaa sanoa että ollaanko vanhat jo liian kaavoihin menty ettei nuori uskalla mukaan edes tulla, vai onko se vaan muuten välinpitämyyttä että tehköön vanhat mitä haluaa mä teen aivan muuta Rolling Eyes Skriba Vesku
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
räppänä  



Liittynyt: 01 Syy 2003
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: Tii Maa 02, 2004 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Veera tuossa mainitsi kokoukset. Hyvä tapa tapaa kokousinto nuorilta tekemällä kokoukset byrokraattisiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wilson  



Liittynyt: 09 Huh 2003
Viestejä: 53
Paikkakunta: porvoo-borgå

LähetäLähetetty: Tii Maa 02, 2004 11:59    Viestin aihe: byrokratia Vastaa lainaamalla viestiä

Arrow Byrokratia ikävää mutta joskus tarpeellista. Porvoon seudun 2cv harr....on tähän saakka päässyt siitä.Tapaamiset ovat vapaamuotoiset keskustelua tekniikasta mitä on tehty ym kiinostavaa kahvinjuontia suunnittelua retkistä.Kukin tulee oman aikataulun puitteissa.Naiskuskeja on myös tapaamisissa.Mistä tuli mieleen Naiskuskit/apukuskit OLISI MIELENKIINTOISTA NÄHDÄ KIRJOITUKSIA TEIDÄN NÄKEMYKSISTÄ MIELIPITEITÄ TOTUUKSIA PUOLITOTUUKSIA 2CV HARRASTUKSESTA.Ja nuorille mukaan vaan muuttamaan harrastusta/elämän....... osallistumisella. Wink

Viimeinen muokkaaja, wilson pvm Tii Maa 02, 2004 19:06, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group