Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

Talvikäyttö?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 176
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Tor Nov 13, 2003 10:50    Viestin aihe: Talvikäyttö? Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on joutunut pakosti miettimään, että pitäisikö tylysti lopettaa Dyanella talviajo... perinteinen kadonnen pellin metsästys operaatio meneillään. Lattiapellit haluavat jostain syystä suojauksista huolimatta tykätä huonoa suomen suolaisista teistä. Kolmena päivänä jo harrastanut hitsausta katsastusmiehen tarkan katseen varalle ja aina vaan näyttää löytyvän lisää hapanta peltiä. Jotenkin tuntuu että yhdeksän viimeistä talvea alkaa näkyä, niin ulkopelleissä kuin koteloissa, lattioissa yms. Onhan tuota ajomäärääkin jo kertynyt 532 tkm, joista n. 150 tkm talven loskassa. Jospa siirtyisi ajamaan BX:llä seuraavat talvet... niin mukavaa kun tuo talviajelu Dyanella onkin ollut!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 216
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Tor Nov 13, 2003 11:16    Viestin aihe: talvi Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minä ainakin säästäisin sätkää ja ajelisin jollain muulla vehkeellä talvet, sitä ihmettelen jos olet todella noin paljon pyörittänyt ettei se aikaisemmin ole rupsahtunut, onko alusta oma vai vaihdettu. Minulla on 71 sätkä niin ajoin sillä muutamia talvia niin kyllä sain ostaa alustat sekä rakentaa koko auton uudestaan, siksi päätin antaa sätkäpojan huilata talvet kerran muullakin pääsee. Vesa
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 339
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tor Nov 13, 2003 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noi lattiat kannattaa usein vaihtaa kokonaan, ennemmin kuin laittaa tilkkutäkkejä sinne tänne, vielä sinkitystä.
Kotelotkin voi tehdä profiilista samalla kun vaihtaa lattiat, mulla on Dyane missä on tehty, eikä ole edes pahan näköinen.
Sätkää kun on niin helppo korjata!
Näillä ajaa sitten taas seuraavat 532tkm?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 216
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Tor Nov 13, 2003 11:45    Viestin aihe: talvi Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy myöntää että kovia naamoja olette kun noin paljon meinaatte pyörittää, kyllä luulisi jäävän rattiin jo sormista nahat. Vitsi. Se on hyvä jos itse pystyy hitsaamaan siinä olen samaa mieltä että kokopelti uusiksi eikä mitään paloja, millä aineella hitsaat sinkkipellit onko miginlanka sinkille vai tavalliselle pellille tarkoitettu? Jos sinkkiä hitsaa niin pitää muistaa hyvä tuuletus mielummin imuri sillä siitä irtoaa kovat myrkyt kun sitä hitsataan, niin ei tarvi oksennella perstäpäin. Vesa
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 339
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tor Nov 13, 2003 11:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan peruslangoilla olen kuumasinkittyä hitsannut, enkä ole edes vaivautunut pisteiden takia hiomaan sinkkiä siitä kohtaa pois ja hyvin on tarttunut (lattiat).
Sähkösinkityn hitsaus on hieman hankalampaa, lähes kaikki sinkki pitää saada saumasta pois.


Viimeinen muokkaaja, nameone pvm Tor Nov 13, 2003 15:02, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 230

LähetäLähetetty: Tor Nov 13, 2003 14:57    Viestin aihe: talvikäytöstä Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se niin on, että jos ympärivuoden ajaa niin kymmenenvuoden välein saa jo hitsailla...BX-kissat on naurettavan halpoja tällä hetkellä, joten ei se varmaankaan pahitteeksi ole jos sellaista kuluttaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Visa-mies  



Liittynyt: 25 Hel 2003
Viestejä: 26
Paikkakunta: Vihti

LähetäLähetetty: Per Nov 14, 2003 08:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elkeekä nyt hyvät inehmot unohtako Visoja talviautoina, joita tälläkin hetkellä menee luvattoman paljon paaliin ja mätänee käyttämättöminä ihmisten pihoille ja hämyisille parkkipaikoille. Minulla ei enää rahkeet ja pihat riitä kaikkien Visojen pelastamiseen.

Visalla ajaminen on sätkäilyn jälkeen seuraavaksi hauskinta mitä voi housut jalassa tehdä.
_________________
Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 176
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Maa Nov 17, 2003 12:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voisiko nameone laittaa kuvia esille, lähinnä siitä miten Dyanen kynnykset tuli tehtyä? On monenlaista muotoa, oven tiivisteen kiinnitystä myöten hankalampaa kuin perus-2CV:ssä... Nyt on tuo lattian paikkaus lähinnä "harsimista", kokonaan uudet lattiat tulevat seuraavan rungon vaihdon aikaan( sinkitty Ami Superin runko).

Mutta on se vaan pakko todeta, että Dyane on tähän mennessä paras talviajoneuvo varsinkin kaupunkipyöritykseen! Lämpiää nopeasti, lähtee käyntiin oli pakkanen mitä tahansa, käsittämätön etenemiskyky lumessa yms. Ei pärjää BX Dyanelle näissä... tosin BX:ssä on jotain mitä Dyanessa ei vielä ole, mm. automaattivaihteet...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 339
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Maa Nov 17, 2003 13:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä mä voisin niitä kuvia jossainvaiheessa laittaakkin.
En ole tosin itse niitä kynnyksiä tehnyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Visa-mies  



Liittynyt: 25 Hel 2003
Viestejä: 26
Paikkakunta: Vihti

LähetäLähetetty: Maa Nov 17, 2003 13:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jasu kirjoitti:
tosin BX:ssä on jotain mitä Dyanessa ei vielä ole, mm. automaattivaihteet...


Jasu, tuliko paino sanalle vielä? Wink
_________________
Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 230

LähetäLähetetty: Maa Nov 17, 2003 16:11    Viestin aihe: vaihteet Vastaa lainaamalla viestiä

Kun on tarpeeksi hyvä kartturi niin sätkään saa puoliautomaattivaihteet Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 216
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Maa Nov 17, 2003 17:32    Viestin aihe: talvi Vastaa lainaamalla viestiä

Tuleeko siihen nyt uusi alusta kun kirjotat että seuraavan alustan vaihdossa tulee uudet pellit? Miksi tiinaan pitää laittaa superin alusta eikö tavallista löydy sinkittynä, ja voithan teettää jossain peltifirmassa nytkin aivan uuden alustan teet sen vaikka parimillisestä niin eiköhän kestä ellet aivan kirkkaalla pellillä aja, laitata samassa paikassa uudet jousetkin niin ei tartte heti koria ruveta repimään. Mielipide. Vesa
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 176
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Tii Nov 18, 2003 12:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Syy siihen Ami Superin rungon laittamiseen on siinä, että takapihalla sattuu sellainen majailemaan. Siihen on heti uutena rakennettu kiinteät apurungot penkin kiskojen alle ja tämän jälkeen upotettu sinkkikylpyyn. Rungon mukana tuli erittäin hyväkuntoiset isot jousipöntöt ja muutaman vuoden vanhat iskarit joka kulmaan.

Lattiat menevät uusiksi rungon vaihdon yhteydessä siksi, kun siinä on nuo em. apurungot ja isot jousipöntöt. Ei käy alkuperäiset lattiat enää siihen. Jousipöntöt kun ovat n. 80mm pidemmät kuin pienet, jolloin taaempi jousipöntön kiinnityskorva on myös taaempana. Jousipöntöt ovat myös halkaisijaltaan suuremmat, eli lattiaan pitää rakentaa kohoumat pönttöjen kohdalle. Lisäksi apurungot vievät tilaa alkuperäisiltä lattiaan kiinnitetyiltä penkin tukikiskoilta. Apurungot tulevat melkein kynnyskoteloon asti, jolloin korin "keinunta" rungon päällä poistuu täysin.

Lisäksi ajatuksena on rakentaa lattiat ja kynnykset kokonaan uusiksi ja käyttää korin alareuna sinkkikylvyssä, jos sillä saisi vaikka lisää ikää lattioille.

Visa-Miehelle: Se automaattivaihde asia on työn alla, kun vaan löytyisi jostain Audi 80/100 vm. -70 automaattivaihteisto. Siinä kun on moottori pitkittäin kuten sätkässäkin sekä jarrut oikeassa paikassa eli vaihdelaatikon kyljessä. Rakenteeltaan on kovin lyhyt, joka lasketaan eduksi tässä projektissa. Saatavuus vaan taitaa olla kovin huono...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 176
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Tor Nov 20, 2003 12:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli sitten leima paperiin n. kahden viikon askartelun jälkeen. Nyt taas iloinen mieli!!! Vielä kun löytäisi hyvän talvipesän kulkimelle...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalppis  



Liittynyt: 08 Huh 2003
Viestejä: 29
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Tii Nov 25, 2003 09:02    Viestin aihe: automaatista Vastaa lainaamalla viestiä

hommaa gs:n automaattilaatikko dyaneesi, niitä kun muistaakseni ollut saatavilla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group