Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

Talvikäyttö?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 176
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Tii Nov 25, 2003 12:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saatavuus on varmasti vielä huonompi, suomeen niitä on tuotu muistaakseni neljä kappaletta. Eikä se ole edes täysautomaatti, itse pitää vaihtaa käsin, tosin kytkintä ei ole. Kytkin on korvattu momentinmuuntilmella ja sähköohjatulla levykytkimellä(ovat vitsikkäästi sisäkkäin...). Lisäksi laatikko on rakenteeltaan tarpeettoman pitkä, ei sovi Dyanen keulalle ilman jatkosta!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 176
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Tii Jou 02, 2003 13:09    Viestin aihe: edelleen pääaiheesta Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt sitten loppui se Dyanen kiusaus talven suolalla. Pääsi eilen talvipesään nukkumaan. Katto päällä ja seinät ympärillä. Varmasti parempi kuin parkkipaikalla ihmisten "silmätikkuna"(kerrostaloasumisen riemuja). Täytyy vaan ahkerasti muistaa kiitellä hallin omistajaa tilasta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kaila  



Liittynyt: 26 Hel 2003
Viestejä: 26
Paikkakunta: HML

LähetäLähetetty: Tii Jou 02, 2003 15:00    Viestin aihe: kai vielä ajellaankin talvella Vastaa lainaamalla viestiä

Sen verran vähiin on cv kuskit talvella käyneet, et on toisaalta harmi et seisoon meni. Mut onhan kiva ajaa sellaisellakin, jossa on lämmityslaite. Itse kyllä meinaan vanhus Tiinaa ulkoiluttaa silloin tällöin sitkeästi vielä talvisinkin. Eipähän ainakaan jarrut jumiudu talven aikana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 176
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Kes Jou 03, 2003 15:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan mullakin siinä Eberi BN-4, lämpöä riittää yms... Mutta kun se pelti tahtoo ruostua, eikä nuo beeäksät maksa enää juuri mitään niinkuin joku tuolla viestiketjussa jo aiemmin totesi niin jos sitä vaikka ajelisi tulevan talven beeäksällä. Onneksi löytyi katto Dyanen päälle talveksi! Kyllä se siitä.

Oli muuten jotenkin haikea olo jättää Dyane sinne talvijemmaan, niin monta talvea on sillä jo tullut ajeltua. Toivottavasti ei pahasti hermostu ennen kevättä kun hänet on tuolla tavalla hyljätty...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 230

LähetäLähetetty: Kes Jou 03, 2003 21:16    Viestin aihe: tiina Vastaa lainaamalla viestiä

Se suuttuu ja oksentaa öljyt keväällä Laughing Embarassed Crying or Very sad

Siitä superin rakentamisesta: vuonna 1997 laki muuttui niin, että ajoneuvoon ei saa vaihtaa moottoria, jonka kuutiotilaavuuden tai hevosvoimien lisäys on yli 25%.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalppis  



Liittynyt: 08 Huh 2003
Viestejä: 29
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Lau Jou 13, 2003 09:22    Viestin aihe: talvikäytöstä Vastaa lainaamalla viestiä

Miun mielestä 2cv on mukavin talviauto. Oli miulla yhtenä talvena kovakatto. Lämmin, isoruokainen, kallisvakuutuksinen ja ennenkaikkea tylsä "auto". Tykkään ajella 2cv:llä ja koska suomen kesä on niin lyhyt en rajoita ajamisiani kesäkauteen. On totta että 2cv:kin ruostuu käytössä, mutta niin kai ruostuvat muutkin autot. Tosin näitä uusia autoja ihmiset pesevät kerranviikossa.( Ainakin pesupaikoilla on pitkät jonot uusia autoja pesua odottamassa...) Ehkä jos näin tekisi 2cv.llekkin niin suola ei ehtisi muhia pelleissä. Rättäri on onneksi niin yksinkertainen auto, että ei ole suuri työ korjailla peltejä, jos ne ruostuvat. Kulkimeni jolla nyt ajelen on -74 nelkku kutosentekniikalla. Tein kulkimeen kori ja runko remontin vuonna 2000 ja vielä ainakin ovat lattiat ja runko ehjiä. Ajo kilometrejä on kertynyt 33000, 3 kesää ja 2 talvea. Runkosta 70% piti tehdä uudesta pellistä ja korista kaikki lattiat ja kotelot. Runkopellit on 1.25mm. ja lattiat 2mm. peltiä. Kaikki tavallista mustaa peltiä. Pinta käsittelynä on runkomaalia ja sen pohjamaalia. Kiteytän tähän loppuun erään ystäväni lausahduksen uudemmista autoista. Niissä ei ole sitä tunnelmaa... Hänen ykkös autonaan on ami6 estate.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalppis  



Liittynyt: 08 Huh 2003
Viestejä: 29
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Sun Jou 14, 2003 19:53    Viestin aihe: jatkoa Vastaa lainaamalla viestiä

Yksi huolestuttava asia tuli mieleeni tuosta talviautoilusta. (Kovakatolla ajosta.) Ainakin täällä Joensuun leveysasteella. Rättäristit, jotka ovat talviauton hankkineet ovat pikkuhiljaa siirtyneet kokonaan kovakattokuskeiksi! Tiedättehän... Kun pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group