Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

Bensapumppu

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: Sun Nov 28, 2004 19:59    Viestin aihe: Bensapumppu Vastaa lainaamalla viestiä

Mimmosia ongelmia ilmaantuu, kun bensapumppu menee pikkuhiljaa pashaksi? Kun musta tuntuu, että bensankatku johtuukin nyt bensapumpun vuodosta, mutta kun en vielä ole 100% varma. Käynti on pintakaasulla ja tyhjäkäynnillä paikallaan vähän sellaista erikoislaatuista aaltoliikettä, eli kierrokset on ensin normaalit, sit kierrokset laskee ja taas nousee normaaliksi. Tyhjäkäyntiä ei saa lasketuksi kovinkaan matalaksi säätöruuvista, hermostuu helposti ja sammuu. Muutenkin vaivaa ykköskurkulla pieni kuolokohta, kun pedaalia hitaasti polkaisee....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 356
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Sun Nov 28, 2004 23:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos bensapumpu kalvo hajoaa niin sitten bensat vuotaa johonkin, koneeseen? ja pumppausteho huononee. Jos takaiskuventtiili falskaa niin sitten ei pumppaa mitään, jos vuotaa vain vähän niin bensat valuu takaisin tankkiin seisoessa.
Takaiskuventtiili jumittuu helposti jos pumpulla ei ole ajettu pitkään aikaan.
Varmista että ei ole vettä kaasarissa, etanolia ei kulu paljon mitään jos sitä laittaa melkein tyhjään tankkiin.
Jos kaasari ruikkaa startilla puolen metrin kaaren, niin vika tuskin on bensapumpussa tai imuvuodossa.

Olet luultavasti huomioinut että kaasari ei tulvi, mutta laitan tän nyt kuitenkin tähän.
Neulaventtiiliä kannattaa aina pyörittämällä hioa kun kaasari on auki.
kaksikurkkuinen tuntuu kulkevan paremmin alhaisemmalla pinnalla ja bensaa kuluu vähemmän.
2mm kellukkeen raolla tiivisteestä, tiukoissa mutkissa käännyttäessä oikealle, saattaa kone hyytyä sekunniksi, mutta mikään ei estä käyttämästä tälläisiakaan arvoja jos ei ole pakko ajaa kovaa mutkissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: Maa Nov 29, 2004 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bensanpinta on nyt kellukkeen keskipisteestä tiivisteeseen mitattuna muistaakseni 20mm....niin ja neulaventtiili on ok.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: Sun Jou 19, 2004 20:30    Viestin aihe: hahaa! Vastaa lainaamalla viestiä

Heikoin lenkki on paikallistettu! Bensapumppuhan se perhana siellä rydäsi. Vaihdoin pumpun ja jo pelaa jälleen. EIKÄ haise! Rikastin vähän seoksia lähemmäs alkutilannetta, eli seosruuvi on nyt 7.5 kierrosta auki...Bensaa meni viikonloppuna ajellessa n. 5l/100km mikä on mielestäni aika kiitettävästi nastarenkailla...

Mutta kun yhden korjaat niin saat kaksi uutta vikaa kaupanpäälle: Öljynpaineen merkkivalon anturi vetelee viimeisiään ja syttyboksikin hermostui loskakelin kosteudesta Sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaVeee  



Liittynyt: 31 Tou 2003
Viestejä: 88
Paikkakunta: Suamen Turku

LähetäLähetetty: Sun Jou 19, 2004 23:19    Viestin aihe: öljynpaine Vastaa lainaamalla viestiä

Oonkos kukaan tietoinen mihin olisi hyvä paikka tällätä
kutvosen koneeseen öljynpainemittarin antura,
jos sellaisen vaikka joskus innostuisi masentamaan ?
Kävisikös sellainen anturi suoraan ö-painevalon tilalle ?
Surprised

Tuossa kakkospelissäni kun on mittaristossa tuollainen
öljynpainemittari, ja se on oikeastaan aika mukava käytössä...

Mik
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Musta Hattuinen Mies  



Liittynyt: 08 Huh 2003
Viestejä: 15
Paikkakunta: Raahe

LähetäLähetetty: Maa Jou 20, 2004 00:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joopa öljynpaine mittari tulee juuri siihen samaan paikkaan, kun vain löydät sopivan kierteisen anturin. Paikkahan on siinä vasemman sylinterin etupuolella koneen runkossa. Tietysti voi myös teettää sorvarilla sovivan adapterin mille vain anturille. Nyt vain pitää ne mittari ja anturi kestää riittävästi painetta semmosen kymppi baaria, elikkä vanhoja kiloja.
Jep Very Happy
_________________
Manu!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: Maa Jou 20, 2004 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse sain anturin mihin tulee samaan mittari ja merkkivalo Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaVeee  



Liittynyt: 31 Tou 2003
Viestejä: 88
Paikkakunta: Suamen Turku

LähetäLähetetty: Tii Jou 21, 2004 09:59    Viestin aihe: mittari Vastaa lainaamalla viestiä

Tuliko anturi mittarin mukana, ja mistähän sait moisen hommattua ? Minkäs merkkinen mittari ja mitähän hintaluokkaa mahtoi olla ?

Akaile kirjoitti:
Itse sain anturin mihin tulee samaan mittari ja merkkivalo Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: Tii Jou 21, 2004 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mittari on isosedän varastoista vanha trukin mittari merkiltään Clark. Anturi kuuluu mittariin. (Kestää kuin Suomen peruskallio)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 191
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Kes Jou 22, 2004 13:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja anturin kierrehän on M12x1,5 Hydrauliikka ja pneumatiikkaliikkeistä löytyy sopivia liittimiä ja muunnoskappaleita tuohon tarkoitukseen. Tarvikemittareissa on anturilla yleensä 1/8"NPT kierre, jonkun verran on myös M10x1 kierrettä käytetty. Em. kierteet käy melko kivasti ristiin, 1/8"NPT kierteen etuna on sen kartiokkuus, joka helpottaa tiivistämistä, myös M10x1 kierteeseen laitettuna...
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Sivu 1 Yht. 1

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group