Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

Harvabooriset vakionopeusnivelet.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Ostetaan
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
toppok  



Liittynyt: 17 Tou 2003
Viestejä: 25
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Tii Lok 26, 2004 12:19    Viestin aihe: Harvabooriset vakionopeusnivelet. Vastaa lainaamalla viestiä

Äh ja puh. Kokeillaanpas vaihteeksi metästää näitä eli :

Heti mulle tänne 2kpl harvaboorisia vakionopeusniveliä (siis veto). Pitäs kuulemma käydä wanhuksen vaihelootaan. Pitääkö paikkaansa ?

/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 162
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Kes Lok 27, 2004 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kysäisepäs Isomäen Jukalta 0, ja toinen vahva ehdokas on Kontion Pertti 0
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
toppok  



Liittynyt: 17 Tou 2003
Viestejä: 25
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Kes Lok 27, 2004 09:12    Viestin aihe: Simmarit, sammarit, vetarit ja pipo Vastaa lainaamalla viestiä

Kontion Pertsalta sain justiin ton vinkin, että halajamani vetarit kävis wanhuksen lootaan ku nenä peaähän...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 329
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Kes Lok 27, 2004 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö niin voisi tehdä että vaihtaa siihen pyörän laipat ja hitsaisi kutosen vetarista sisäpuoleen boorit, niin loppuisi vetariongelmat ja saisi ajomukavuutta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 162
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Kes Lok 27, 2004 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Duoda... vetoakselin hitsaaminen..? Menee varsin pahasti laittoman puolelle, mitään jarruihin liittyvää ei oikein saisi hitsailla, ainakaan Suomen tieliikennelain mukaan. Sätkässähän jarrut sijaitsevat siten, että kaikki jarruvoima välittyy vetoakselin kautta...

Isoo-Jukalla ainakin Poho-Jammaassa oli myynnissä alkuperäisiä AK-350/AMI6 vetareita, niillä ongelmaa voisi yrittää siirtää?
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK-65  



Liittynyt: 18 Elo 2004
Viestejä: 6
Paikkakunta: Hämeenlinna

LähetäLähetetty: Tor Lok 28, 2004 08:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli tossa kuukausi takaperin irrotettua yhestä vanhuksesta vetarit ja niistä toinen on joskus muinoin hitsattu siitä ristinivel haarukasta ja on ainakin kestäny tähän mennessä ja toivon mukaan kestää myös edelleen, kunhan saan vaan sen kulkimen rullaileen. Tuskin tulee meneen rikki, koska pannuhuoneesta löytyy 9 hv.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 329
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tor Lok 28, 2004 09:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siiä ohuesta kohtaa siis hitsattu? tulee aika pieni matka hitsisaumaa, mutta jos hitsaa holkin kohdalta niin takuulla kestää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 162
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Tor Lok 28, 2004 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, pannuhuoneesta löytyy vain se mainitsemasi 9hp, ja nekin SAE normin mukaisia. Mutta koulussa laskettiin joku talvi sitten, esimerkkinä yllättäen 600kg kuljin+kuski+tavaraa=700kg, nopeus 100km/h, alla kuiva asvaltti kitkakertoimella 0,8... Jarruissa syntyi tällöin lämmöksi muuttuvaa hukkatehoa yhteensä liki 2000hp... Eli siitä kun hakee etupyöriin kohdistuvan, 70%, ja jakaa sen kahtia, niin yhteen vetoakseliin kohdistuu 700hp! En menisi hitsaamaan, ei myöskään katsastussetä anna tuolle lupaa...
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK-65  



Liittynyt: 18 Elo 2004
Viestejä: 6
Paikkakunta: Hämeenlinna

LähetäLähetetty: Tor Lok 28, 2004 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Syynä sille että ko vetarit tulee vielä käyttöön on se ettei niitä yksinkertaisesti löydy mistään. Koska kyseessä ei ole normaalit vanhuksen ristinivel vetarit, vaan siitä vanhemmat ja samalla ohuemmat. Osien puutteiden johdosta on vetarit laitettava tulevaan museo ajoneuvoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 329
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tor Lok 28, 2004 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä vetarissa on heikompiakin kohtia mistä se hajoaa ensin.
Laillisuus on sitten toinen juttu.
Olen kyllä lukenut muistaakseni jostain että ei jarrullisia vetareita on hitsattu, mutta että jarrulaippojakin olisi hitsattu toisista autoista ja katsastettukin vielä, katsotaan jos jaksan etsiä tietoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Ostetaan Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Sivu 1 Yht. 1

 
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Voit muokata viestejäsi tässä foorumissa
Voit poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group