![Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko](templates/subSilver/images/logo_phpBB.gif) |
Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
|
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
miki
![]()
Liittynyt: 25 Nov 2003
Viestejä: 32
Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: Tor Syy 23, 2004 21:13 Viestin aihe: Laturispesialisteja? |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Ongelma. Kuvan laturi peräisin GS:stä, vuosimallista ei hajuakaan. Tarvitseeko säätimen, ja jos tarvitsee, käykö nelkun saippualaatikon kokoinen rele, vai pitääkö mennä kauppaan? Ja miten kytketään? liitinnastoja on kaksi kertaa kaksi (kaksi alaspäin ja kaksi taaksepäin, lienee vaihtoiehtoiset)
![]()
![]()
Piirroksia tai valokuvia Ami Superin strategisista paikoista (etuakseli, ohjaus, kallistuksenvakaaja yms) tarvitaan yhä kipeästi sekä aina hyviä neuvoja.
, |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
miki
![]()
Liittynyt: 25 Nov 2003
Viestejä: 32
Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: Tor Lok 07, 2004 12:52 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Tuplat liittimet viittaavatat mitä ilmeisimmin geesun tekniseen ratkaisuun. Alkuperäiseen liittimeen (laturin takana) ei tosiaankaan pääse kaasari-imusarjahässäkän takia käsiksi. Siksi ylimääräinen liitin laturin sivussa.
Mutta... Ei minulle vieläkään selvinnyt onko sitä säädintä vai ei. Hiilisillan alle, muovikoteloon on valettu jotakin, koskapa sinne johtoja menee kolmin kappalein.
Sitruunapatongissa saamien hyvien, mutta hieman ristiriitaisten neuvojen sekä Jasun pellepeloton-asenteen rohkaisemana uskalsin kuitenkin pienen päättelyn ja arvonnan jälkeen syöttää virtaa toiseen nastaan. Tuloksena latausjännite 13 v ja rapiat tyhjäkäynnillä sekä 14, 38 v kierroksilla. Koska en tunne sähkötekniikkaa kovin hyvin, kysynkin kuulostaako siltä että laturi säätää, vai nouseeko savu jos käyttää pidempään (kone sätkätti ehkä n. 5 min, savua tuli muttei laturista)?
-miki |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
nameone
Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 356
Paikkakunta: HKI
|
Lähetetty: Tor Lok 07, 2004 13:13 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Toimii ja lataa kierroksilla ylärajalla, mutta siis rajoissa on. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jasu
Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 188
Paikkakunta: JKL
|
Lähetetty: Maa Lok 11, 2004 11:04 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Tuo mittaustulos kuulostaa varsin toimivalta, jännite saattaa olla korkeampi, mikäli ladattava akku ei ollut kovin täysi. Mutta tuo onnistumisen riemu, eikö olekin sanoinkuvaamattoman mukava tunne?
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
|
Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group
|