Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

Talviauto, halpa...
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Myydään
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 188
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Tii Syy 14, 2004 09:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niko kirjoitti:
nameone kirjoitti:
Periaatteessa tämä koko viestiketju alkuperäistä kirjoitusta lukuunottamatta kuuluisi poistettaviin Wink.

Joo, niinhän se taitaa olla Smile


Tuohan alkaa osoittamaan että alkuperäiset kommentit olisi ilmeisesti niiden laatijoidenkin mielestä olleet tarpeettomia? Jos sieltä kerran jotain pitää poistaa niin miksi ei sitten alkuperäistä myynti-ilmoitusta kun kerran tavara on kaupaksi mennyt?

Sitten vielä tästä täällä myytävästä tavarasta. Nopea selaus kertoi siellä olleen myynnissä monenlaisia "talviautoja", miksi niistä ei aiemmin ole tullut tällaista napinaa? Näin kiltalaisen kannalta katsottuna AX, BX kuin joku nissanikin on kovakatto siinä missä nuo muutkin ei-2cv sitikat. Kovakatto on aina kovakatto merkistä riippumatta! Ja löytyi sieltä ei-2cv:n talvirenkaita, opetuspoljinta, yms...

Tuo Nikon kommentti ryhmän aiheesta "Myy täällä itsellesi tarpeettomat tavarat" pitäisi myös puoltaa nissanin täällä myyntiä? Tarpeetonhan tuo oli, minulle, sen omistajalle, ilmeisesti kaikille täällä, mutta silti se tultiin ilolla pihasta hakemaan ja kovasti vieläpä kehuttiinkin sitä. Ostaja oli tyytyväinen, laite täyttää juuri sen tarpeen mitä varten sen aikoi hankkia eli kauppakassi ja lyhyen työmatkan kulkupeli. Vielä seuraavana päivänäkin laittoi viestiä että kiva kun löysi näin hyvän auton itselleen.

Ja vielä tuosta Wilsonin kommentista, siinä ollaan hyvin samoilla linjoilla kuin mitä itse olen tarkoittanut näillä kirjoituksillani. Ehkä tämä viestiketjun sisältö saattaa jopa selvittää tämän sivuston "sääntöjä". Mielenkiinnolla jään odottamaan seuraavaa myynti-ilmoitusta jostain ei-2cv:n osasta...

Jasu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 355
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tii Syy 14, 2004 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omat intressini on lähinnä tiedon esilletuonnissa.
Kuitenkin johonkin raja mahd. joudutaan vetämään, että tämän foorumin myyntipalsta ansaitsee paikkansa.
Kyllähän tarjonta onkin ollut melkein 100%:sti sätkäpainotteista, joten tilanne ei ole niin paha kuitenkaan että se tarvisi välittömiä toimenpiteitä.
Esim. ne bx:n renkaat voisi hyvin myydä esim. sitruunapatongissa ja toisinpäin, jollon saa mitä tilaa.
En tiedä vaikka niistä ilmoitettaisiin sielläkin, mutta jos etsii bx:n osia, niin kannattaa ennemmin katsoa sieltä.
kyllä se on ihan oikeasti kaikkien etu.
Voitte kuvitella kuinka paljon siitä on minulle itselle etua...
Silti eräänkin nimettömän mukaan valistus tai se että tekee jotain päämäärän eteen, on nurkkapatriotismia ja jonkinlaista manipulointia Very Happy Very Happy .
Wilson ei taida tietää koko sanan merkitystä vaikka ei osaa paljon muuta sanoakaan, annan vihjeen, se ei ole lähelläkään minun globaalia ajattelutapaa, sen sijaan yhtäläisyyksiä kyllä löytyy sinun ajattelutapaasi, varsinkin siihen toimintatapaasi että updatella nostat omaa ilmoitustasi muutaman päivän ensimmäiseksi.
Niin se on että visonääreillä ei aina ole niin helppoa kun joutuu repimään puut juurineen Sad


Viimeinen muokkaaja, nameone pvm Tii Lok 05, 2004 17:15, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sätkämimmi  



Liittynyt: 05 Hei 2004
Viestejä: 8
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Tii Syy 14, 2004 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis USKOMATONTA Shocked tämä "keskustelu" !
Erittäin moni "2CV-henkilö" käyttää talviautona jotain muuta kuin 2 CV:tä,
tiesittekö Twisted Evil ?
(Minäkin ostaisin talveksi "tavallisen auton", jos vaan voisin)
Niin MIKSI IHMEESSÄ TÄLLÄ PALSTALLA EI VOISI SELLAISTA TARJOTA MYYNTIIN?!
Älkääkä nyt enää jatkako noita samoja selityksiä, jotka on jo
moneen kertaan luettu, vaan eiköhän anneta olla jo!
Mukavaa alkusyksyä kaikille Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
2cvjimmi  



Liittynyt: 26 Hel 2003
Viestejä: 83
Paikkakunta: Pori/Björneborg

LähetäLähetetty: Tii Syy 14, 2004 13:58    Viestin aihe: Miten olis... Vastaa lainaamalla viestiä

Miten olis armon herrat, jos vaikka ottaisitte näiden sivujen päivityksen harteillenne ja sitten heti alkutoimiksi perustaisitte osaston "Myydään mitä sattuu nurkista löytymään - ei kylläkään sätkän osaa, mutta luovuudella ne voi jopa sätkään asentaa". Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wilson  



Liittynyt: 09 Huh 2003
Viestejä: 53
Paikkakunta: porvoo-borgå

LähetäLähetetty: Tii Syy 14, 2004 14:35    Viestin aihe: nissan Vastaa lainaamalla viestiä

Wink Minkä ihmeen takia foorumiin joka toimii hyvin on asiallinen tarvitaan yhtä äkkiä säänöt .Hyvin tämä on toiminut. yksi kaikkien puolesta ja kaikki.........Ja mitä tulee nurkapatriotismiin niin on sitten niin vekkuli sana että.ANTAA KAIKKIEN KUKKIEN KUKKIA JA TAVARAA MYNTIIN.PÄÄTÄN OMAN OSION TÄHÄN Wink JA HYVÄÄ SYKSYN JATKOA KAIKILLE Laughing JAA EIHÄN TÄMÄ ASIA MINULLE KUULU IHMETTELEN VAAN LAINAUS SUOMI FILMISTÄ PEK...JA PÄTK.........
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 355
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tii Syy 14, 2004 16:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen jo kertonut että miksi netissä yleensä toimitaan niin ja mitä järkeä siinä on, joten älkää kyselkö enään samoja kysymyksiä, ottakaa itse selvää.
Suuria tunteita uusien asioiden omaksuminen vaan tuntuu nostattavan.
Yllättävän moni viesteistä kuitenkin oli aivan asiattomia ja naama punaisena "huudettu", ehkä siksi minulla onkin tarve perustella lisää intressejäni.
Olen jo sanonutkin että mielestäni uusia lakeja tänne ei tällä hetkellä kannata ruveta tekemään, että en minä täällä ole polkemassa kenenkään oikeuksia.
Ideoita ja tietoa ei kyllä ole koskaan liikaa, ettei vaan keskityttäisi muiden haukkumiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
räppänä  



Liittynyt: 01 Syy 2003
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: Tor Syy 23, 2004 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ottamatta mitenkään kantaa tuohon, onko tämä erimerkkisten autojen myyntifoorumi vai ei.
On vaan tullut mieleen, että onko sätkää kovin viisasta käyttää talviautona. Ei siksikään, etteikö siitä saisi lämmintä autoa. Vaan enemmänkin siksi, että täällä etelässä käytetään jumalattomasti suolaa tien sulana pitoon. Ja siitähän sätkä ei tykkää, vaikka olisi kuinka suojattu ja käytetty galvanoitua runkoa jne.

Sätkä alkaa olla harvinainen kohtapuolin. Jos edelleenkin tehtäisiin uutta sätkää, niin käyttäisin joka päiväiseen ajoon. Mutta kun ei. Osatkin alkaa pikkuhiljaa maltaita maksaa, ja eikä kaikkia peltiosia enään löydy mistään uutena. Ja eikä se jokavuotinen hitsausurakka mitään herkkua ole. Tästä syystä jätän sätkän talliin talveksi. Ajankin talvet mieluimmin jollakin halvalla tatsunilla tai Lapin polttajien tekemällä kärryllä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 188
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Tor Syy 23, 2004 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos Räppänä, korostit juuri niitä asioita mitä itse keskustelussa ajoin takaa! Tiesinhän etten ole ajatuksieni kanssa yksin...
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hukki  



Liittynyt: 28 Elo 2002
Viestejä: 20
Paikkakunta: Muaninka

LähetäLähetetty: Tor Syy 23, 2004 11:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen lievästi huvittuneena seurannut tätä "Jesuiittamaista" jeesustelua tämän asian kanssa. Kas kun kukaan ei älähtänyt silloin kun itse ilmoittelin moottoripyörää myytäväksi...

Olen ihan samaa mieltä Räppänän ja Jasun kanssa talviautoilusta. Olen ihan samaa mieltä kaikkien niiden kanssa joille ei tuota ongelmia se että joku haluaa myydä jotain muutakin kuin vain 2CV tavaraa, myös tällä palstalla. Ja olen jyrkästi sitä mieltä että sätkä on uusiutumaton luonnonvara, joten parasta mitä sätkälle voi talvella tehdä, on se että antaa kulkimen levätä rospuuttoajan ilman suolausta ja kuluttaa silloin , mikäli mahdollista, jotain muuta vekotinta. Varsinkin jos on omin pikku kätösin korjannut jonkun vanhan ruostekasan taas kilpiin ja liikenteeseen, niin ei liene järjen hiventäkään siinä että tuhotaan jo kertaalleen tehty työ "ryöstöhyödyntämällä" ajokkia jokapäiväisessä käytössä. Mielestäni jokaisen pitäisi tajuta ettei tätä harrastusta ole olemassakaan ilman noita mainioita kulkimia.

t. nimimerkki sätkäilyä vuodesta 1978 ja vain kesäisin viimeiset 20 vuotta.
_________________
Hukki
___________________________________
- life is hard and then you die -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 216
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Tor Syy 23, 2004 16:25    Viestin aihe: Minäkin vielä Vastaa lainaamalla viestiä

Olen tutkaillut kaikkien kirjoitusta mutta en löydä ketään kuka kieltäisi talvella muulla autolla ajamisen, vaikka täällä sitä jatkuvasti ilmoitetaan. Itse purnasin vain myytävän tuotteen hintaa jos kerran kehutaan että haluaa kiltakavereille myydä edullisesti, minusta noin 15vuotta vanha noin litrasella koneella varustettu Micra jolla oli ajettu jo 200tuhatta oli liian arvokas. Itse katson että sillä alkaa olla tunnit täynnä mutta saatanhan olla väärässäkin. Kyselin piruilessani paljonko täällä sellasesta oltaisiin valmiita maksamaan niin kyllä se pullakahvin hinnalla olisi saanut pitää. Siihen ilmoitukseen vielä eikö se ollut kaverin pirssi, ikkunat pokineen ovat minun omat, siksi minusta ilmoitus pitäisi kelvata alinna olevaan sarakkeeseen, mutta en löydä mistään kavereitten tavarat myynti ilmoitusta mutta kait sellanenkin täällä oli. Ei muuta kuin uutta kinaa menee sateen ropinaa kuunnellessa paremmin. Vesku
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 188
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Per Syy 24, 2004 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tästähän vois vielä näköjään jatkaa ja pitkään! Syy miksi minä myin jonkun muun autoa, oli puhtaasti se, että auton omistajana oli 52 vuotias "vanhapiika", joka ei autoista ymmärrä muuta kuin sen että niitä pitää tankata. Itse tunsin auton historian paremmin kuin hän. Olin mm. 12 vuotta sitten kyseisen auton hankinnassa osallisena, ostajan pelkästään rahoittaessa toimintaa. Ja olipahan pitkän sairasloman uhrilla jotain tekemistä. Ja eikös auto oikeastaan ollut juridisesti minun kun minulla oli kyseisen auton luovutusasiapaperit asiallisesti allekirjoitettuna hallinnassani? Ajattelin vain kertoa sen avoimesti ettei turhaan ihmetellä siitä mahdollisesti kysellessä että miksi "oikea" omistaja ei sitä ole myymässä.

Hinnasta voisin taas kerran sanoa että ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Tässäkin tapauksessa en periaatteessa olisi ollut valmis maksamaan yhtään enempää kuin veera1-2 olisi tarjonnut. Mutta jotkut ei välttämättä tarvitse tuon kummoisempaa kauppakassia, vallankaan kun se ei maksanut juuri enempää kuin katsastus, uudet talvirenkaat ja uusi tuulilasi yhteensä! Ei siinä paljoa enää autolle hintaa jää jos sen noin ajattelee.

Sitten tuo hinnan arviointi, jota em. nimimerkki harrasti. Taitaisi arvon herralla olla hyvä tulevaisuus myös vakuutusyhtiön lääkärinä, kun pystyy arvioimaan kohteen kunnon siitä mitään selvä ottamatta ja kohdetta näkemättä! Ja olihan siinä ilmoitettu pyyntihinnat/tarjous!!! Eikä se myyntihinta tuosta pyynnistä kauaksi pudonnut, itse asiassa jäi jopa hyvin lähelle.

Ja sitten viimeiseksi pyydän jo etukäteen anteeksi, mikäli tämä kirjoitus kovasti kolahti kohdalleen. Viimeksi olen eilen tapellut vakuutusyhtiön kanssa että kuka maksaa niskani kuntoon laittamisen vaikka tapaturmavakuutukseni pitäisi se korvata. Alkaa vaikuttaa siltä että on heille edullisempaa laittaa minut sairaseläkkeelle kuin kuntouttaa ajoissa takaisin työkykyiseksi... Tunti sitten saatu "tuomio" fysioterapeutilta oli että 2-3 nikamaa on kiinni toisissaan eikä liiku sekä yksi nikama on pahasti poistunut paikaltaan... Tuntuu alkavan ahdistaa tämä tilanne, josta syystä en osaa olla nyt tartumatta tähänkään tarinanpätkään-kun nyt on ns. hermo kireellä tilanne ja käsiteltävä aihe koskettaa minua varsin läheisesti!!!

Jasu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalppis  



Liittynyt: 08 Huh 2003
Viestejä: 33
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Maa Syy 27, 2004 08:13    Viestin aihe: porinaa Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy Tsemppiä ja jaksamista Jasulle! Ei jokainen päivä voi olla huono päivä. Ja kuten näitä talviauto keskusteluja lukiessa voi lukea, niin huonosti menee muillakin. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Myydään Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Voit muokata viestejäsi tässä foorumissa
Voit poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group