Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

virinokka

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 216
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Tor Elo 26, 2004 19:36    Viestin aihe: virinokka Vastaa lainaamalla viestiä

Tahtoisin kysyä Nameonelta missä hän hiottaa sätkän nokat sekä mitkä ovat niissä asteet y.m.. tiedot. Kun luin että hänellä on ollut Visan männillä sekä virinokalla eikä kulutus ollut kuin 5,5litraa satasella , olisin kiinnostunut siitä padasta kerran sain sen käsityksen ettei se enää ole nokilla. Täällä on pari muutakin ketkä meinasivat hiottaa nokan jos kulku tulee noin hyväksi eikä kulutus lisäänny. Kerro paikka. Vesku
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 353
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tor Elo 26, 2004 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No missä tahansa koneistamossahan ne niitä hioo. Eri asia on sitten millä arvoilla. Siitä nokasta minulla ei ole niitä arvoja.
Olisko se ollut enemmän vääntävä nokka?
Mutta esim. 664:n nokka on hyvä ja tehtaan suunnittelema. Bonuksena koneen äänet jopa laskee.
Sillä saa kulutuksen 77-78 männillä todennäköisesti alle 6:een. Sen verran pieniä lukuja olen sillä kuullut jo matapuristeisilla männillä, että mahdollisesti jopa lähelle 5:ttä.
Nokkaa aikaistamalla voi saada myös vähäkulutuksisemman ja vääntävämmän koneen.
Visan männistä tuskin kannattaa kovin kierroskonetta ruveta tekemään
mäntien painon vuoksi, visan koneessakin on max. kierrokset pienemmät kuin kutosessa ja nokka siinä ilmeisesti on vääntävämpi..
Sitten se vaihdelaatikkohan pitää ehdottomasti muuttaa jos laittaa jotain isompia mäntiä, ami8:nkin on liian lyhyt, varsinkin visan männille.
Tässä on vaan pieni ristiriitä, visan männät on vääntävämmät ja visassa onkin kolme runkolaakeria, mutta kutosen kampi onkin onneksi pitkäikäinen, vaikka onkin suunniteltu erilaiseen käyttöön.
Paljonko teillä on mennyt visan männillä ja millä kokoonpanolla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Sivu 1 Yht. 1

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group