Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

123-Ignition?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Citroman  



Liittynyt: 28 Elo 2003
Viestejä: 79
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Per Kes 18, 2004 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voipi tulla askarteluilta, sain sytkän postista. Mukaan otan, ei vielä tietenkään asennettu. Nähdään!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Citroman  



Liittynyt: 28 Elo 2003
Viestejä: 79
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Maa Kes 21, 2004 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä tullut sittenkään asennettua sitä sytkää. Oli senverran muuta puuhaa kisassa. Ja Jasukin pelasi koko päivän iltaan asti. Minä pidin sopimuksen ja pääsin kisasta jo alkuerien jälkeen!

Saattaapi olla sytkä kiinni jo Koukeroissa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 188
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Maa Kes 21, 2004 09:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulihan niitä kuulia viskottua rapiat kahdeksan tuntia eikä sit enää ollu virtaa asennuksille... No, mitataan pulssin muotoja joku toinen kerta?
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 188
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Tor Kes 24, 2004 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa jäädä multa tuo 123 ostamatta, kysely on valmistajalla ollut jo toista viikkoa ja lupasivat vastata parin päivän sisään. Teen itse. Kävin purkaamolla. Hall-anturiin perustuva järjestelmä tarttui haaviin. Heti purkamaan jakajaa kunhan nelkun museointi antaa hetken myöten. Ehkä jo Koukeroihin kuvien kanssa. Ja tänne kun kuvia saisi nin vois yllyttää hulluja tekemään saman perässä. Ei ollut ollenkaan paha rasti rakentaa ko. tsydeemiä neuvostovalmisteiseen -50 lukuiseen moottoripyörään...
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 353
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tor Kes 24, 2004 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä voin niitä kuvia laittaa, jos ette muualta löydä tilaa...
Mistä autosta muuten otit hall-anturin?
Ohjusboxin pitää sitten olla senverran vanhanaikainen, että ei ole kierroslukusäätöä ennakolle.
Induktianturinkin saa sopimaan sätkän boxiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 188
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Maa Hei 12, 2004 09:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osat on peräisin Lada Samarasta vm. -95. Sinänsä vitsikästä oli, että kun jakajan purettuani tarkastelin osia, niin kaikissa luki jossain kohta että "made in america"... Se niistä ryssän osista! Kaikki liittimet ym. sopii täysin Boschin tekemiin .

Missä on tullut vastaan sellainen ohjausbolsi joka säätää ennakkoa elektroonisesti? Näissä mitä mulle on vastaan tullut, on ollut ihan tavallinen mekaaninen ja alipaineella toimiva ennakonsäätö. Se sähkömokkula joka ohjailee kipinän syntymistä on käytännössä pelkästään ilmaisimena sekä pulssin vahvistimena.

Saahan sen induktio -periaatteellakin toimivan varmasti sopimaan sätkään, on vain jonkun verran helpompi tuo Hall-anturilla toteutettu. Induktiovehkeissä osien väliset etäisyydet ovat kovin kriititisiä verrattuna Hall-vermeisiin. Kun sitä sorvia ei ole, niin...

Projekti tosin seisahtui hetkeksi, kuten lähes kaikki muukin sätkään liittyvä. Tapahtumissa yritän kyllä käydä, mikäli kunto sen sallii. Ei meinaa kestää istua edes sätkän kyydissä, ajamisenhan tohtorisedät jo kielsi joksikin aikaa... Niska on siis ilmeisen vaurioitunut! Koukeroreissukin potki joitakin päiviä reissun jälkeen ja pahasti. Toipuminen vei muutaman päivää... Ja tännen palstalle kirjoittelukin saattaa olla hieman normaalia vähäisempää, jo pelkkä koneen ääressä istuskelu tekee sen verran kipeää, ettei aina viitsi itseään kiusata...

Ette muuten arvaa miten kipeää teki soittaa vakuutusyhtiöön ja ilmoittaa Dyane seisontaan? Kun ei kestä ajaa sillä, automaatilla hoituu kauppa- ym. reissut paremmin/helpommin... Ahdistaa... Sad
_________________
Kahta en vaihda, Sitikkaa ja vaihdetta(talvella)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kooma  



Liittynyt: 02 Syy 2003
Viestejä: 21
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Maa Elo 23, 2004 18:36    Viestin aihe: 123 Vastaa lainaamalla viestiä

Voi voi minkä 1-2-3 teki.

Tampereen välillä jokin aika sitten veto hyytyi kesken ja kuului vain broooooom kun kaasua survoi. No ei kun 1-2-3 irti ja parahdus: nokan keskipakosysteemin toinen tappi makasi irtonaisena "kärkikammion" pohjalla. Jostain syystä 123:n magneetti oli päässyt nousemaan ylöspäin ja ottamaan 123:en pohjaan kiinni katkaisten tapin jonka ympärilla magneetti oli. Asiaan saattoi vaikuttaa öljyvuoto joka oli alkanut jonkin aikaa aikaisemmin. Öljyä tulee nokan o-renkaalta.

Kikottaen ja lukitusliimaa käyttäen sain tapin paikoilleen jotenkuten ja testasin 123:a joka ei kuitenkaan päästänyt enää inahdustakaan. Sen pohjassa on pieni viiru magneetista, mutta sisuskaluissa ei näkynyt mitään vahinkoa kun sitä myöhemmin tutkin.

Vanhat keinot käyttöön-> keskipakosysteemi+kärjet paikoilleen ja matka jatkui.

Viikko sitten tarkastelin että miten tappi oli siellä jaksanut. Se heilui hervottomana kolossaan, mutta keskipakosysteemi piti sitä paikoillaan. Hieman hitsiä teki siitä uutta ehomman.

Eli mitä tästä opimme?
-Vanhat keinot ovat parempia tien päällä kuin rasiallinen moderneja hollantilaisia.
-Kikottaminen on olennaista rättärismissä.
-Hitsaaminen on myös hyväksi.
-Tippa lukitusliimaa magneetin ja tapin väliin saattaa pelastaa päivän jos käyttää 1-2-3-ignitionia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
amikutoseeni  



Liittynyt: 09 Huh 2003
Viestejä: 82
Paikkakunta: Lapinlahti

LähetäLähetetty: Tii Elo 24, 2004 05:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

123-sytytyslaitteen viasta kannattaa reklamoida valmistajalle. Luulisi heidän olevan kovasti kiinnostuneita tällaisesta ilmiöstä.

Öljyvuoto voi johtua viallisesta huohottimesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
räppänä  



Liittynyt: 01 Syy 2003
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: Tii Elo 24, 2004 07:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tehdas muistuttaa asennusmanuaalissa tästä asiasta. Eli vuotoja ei saisi olla ainakaan kammen etupuolella.

Itselläkin kävi kerran, eli magneettihylsy putosi. Mutta konekin huohotti kuin ryhävalas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group