Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

Sätkä puutuu

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
niko  



Liittynyt: 17 Elo 2003
Viestejä: 24
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: Per Hei 30, 2004 07:56    Viestin aihe: Sätkä puutuu Vastaa lainaamalla viestiä

Moro.

Niin oon pitkään ollu "sätkimättä", etten tämänkään foorumin olemassaoloa muistanut Shocked Pari vuotta sitä kesti - sätkättömiä kilometrejä nimittäin. Projekti vain makasi pihalla, eikä meikäläinen saanut itsestään irti, että olisi asiaa eteenpäin vienyt. Viime syksynä tahtoivat jo kilvetkin takaisin.

Mutta eilen kävin herra insinöörin luona yrittämässä. Asiallista palvelua sain, kuten aieminkin (Tampere, Hatanpää). Takajarrut pitäisi vielä korjata ja yhtä jousenkiinnikettä hitsailla. Toivoa on Smile

Mutta noita isompi ongelma on käyntihäiriö, joka ilmenee, kun on ajanut muutaman kilometrin maantievauhtia (70-80km/h). Veto loppuu samaan malliin, kuin bensa loppuisi. Tyhjäkäynnillä käy edelleen nätisti ja pienen levon jälkeen taas mennään.

Polttoaineletkuja on vaihdettu, haperoita kun olivat, joten systeemin pitäisi olla tiivis. Tankin korkki on tarvikemalli, jossa ilmareiän pitäisi olla auki. Mutta voiko rikkinäinen bensapumppu reagoida noin. Takana on kuitenkin parin vuoden seisominen, ja vain satunnaisia käyttämisiä.

Joku vähän epäili sähkövikaakin (puola, kärjet), mutta voisiko se reagoida noin.

Kertakaikkisen ikävä vika selvitellä, kun ensiin pitää kymmenkunta kilometriä ajaa, että ongelman huomaa :/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 353
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Lau Hei 31, 2004 14:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokeile miten pumppu ruikkaisee...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niko  



Liittynyt: 17 Elo 2003
Viestejä: 24
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: Maa Elo 02, 2004 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään tuli vaihdettua taakse jarruliinat. Ei ihme, ettei katsastuksessa pitänyt, kun oli kitkapinnat päässeet irti...

Seuraavaksi voisi alkaa vilkuilla sitä bensapumppua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niko  



Liittynyt: 17 Elo 2003
Viestejä: 24
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: Tii Elo 10, 2004 08:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuinnikkää, ja nyt olis taas kilvet Very Happy Kyllä on nuori mies yhtä hymyä Smile

Bensapumpunkin vaihdoin, mutta vaikka käsin käyttämällä "uusi" pumppu toimi hienosti, ei se startilla pyörittäessä antanutkaan bensaa ollenkaan. Putsasin sitten vanhan pumpun, kun siitä sai ulkopuolelta sellaisen luukun irti, mistä pääsi kammioihin käsiksi. Sisällä oli hienoa hiekkaa(?) ja hieman ruostetta.

Putsauksen jälkeen ei ole ongelmia ollut. En tosin ole vielä ehtinyt yli kuuttakymppiä ajelemaankaan. Iltapäivällä sitten vaikka moottoritielle Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 353
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tii Elo 10, 2004 09:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se pumppu olisikin kannattanut ensiksi kokeilla koneessa kiinni, jos se olisi toiminut siinä niin ei olisi tarvinnut niitä irroitella ollenkaan.
Mitä tästä opimme, laitoithan b-suodattimen!?...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niko  



Liittynyt: 17 Elo 2003
Viestejä: 24
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: Tii Elo 10, 2004 09:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No, mukavaa näpertelyähän se oli niitä pumppuja vaihdella. Rolling Eyes Varsinkin, kun ovat niin kovin helpossa paikassa tällaiselle kaverille, jolla on kädet kuin Mauno Koivistolla Wink

No puhdistusta varten pummpu oli tietenkin pakko irroittaa, joten eihän tuossa tullut ylimääräistä työtä, kuin sen "uuden" pumpun paikalleenlaitto ja irroittaminen.

Ja suodatinta en laittanut, mutta ehkä tosiaan kannattaisi. Vaan olisivathan ransakalaiset insinöörit sen sinne jo tehtaalla laittaneet, jos se todella tarpeellinen olisi Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niko  



Liittynyt: 17 Elo 2003
Viestejä: 24
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: Kes Elo 11, 2004 07:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja edelleen sama vika. Olisikohan se seuraavaksi: "kaksikurkkuinen kaasutin, pura ja kokoa"? Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 353
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Kes Elo 11, 2004 09:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisiko sitää samaa mujua kaasari täynnä, kuulostaisi loogiselta?
Sitä tulee kyllä sitten lisääkin.
Muutenkin ei käy kateeksi ruveta puhdisteleen niitä hiuksenohuita kanavia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niko  



Liittynyt: 17 Elo 2003
Viestejä: 24
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: Kes Elo 11, 2004 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, onhan tuossa hommansa. Mutta sehän on yleissivistävää toimintaa, kun sätkää nykertää Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niko  



Liittynyt: 17 Elo 2003
Viestejä: 24
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: Lau Elo 14, 2004 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin - moottoritiellä yli sataa Smile

Tänään vaihdettiin kaasutin, koska alkuperäistä putsattaessa huomattiin, että ilmansäätöventtiilin kierteet oli joku onnistunut aiemmin tuhoamaan. Se venttiilikin näytti hieman väärän malliselta.

Mutta ei se vika kaasarissakaan ollut. Syylliseksi paljastui loppujen lopuksi tankissa oleva bensansuodatin. Se oli ihan tukossa ja sen putsattuani alkoi menovesi taas virtaamaan.

Oli muuten meikäläiselle ihan uusi juttu tuo tankissa oleva "prikkanippu". Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 353
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Lau Elo 14, 2004 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niko kirjoitti:
Tänään vaihdettiin kaasutin, koska alkuperäistä putsattaessa huomattiin, että ilmansäätöventtiilin kierteet oli joku onnistunut aiemmin tuhoamaan. Se venttiilikin näytti hieman väärän malliselta.


Kuulostaa varmaan varmaan hieman jankutamiselta, mutta "meitä" tietenkin kiinnostaa mitä siinä jarruilmasuuttimessa lukee ja onko jotain eroa kulussa.

niko kirjoitti:

Mutta ei se vika kaasarissakaan ollut. Syylliseksi paljastui loppujen lopuksi tankissa oleva bensansuodatin. Se oli ihan tukossa ja sen putsattuani alkoi menovesi taas virtaamaan.


En ole kuullutkaan toillaisesta suodattimesta, voisitko kertoa tarkemmin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niko  



Liittynyt: 17 Elo 2003
Viestejä: 24
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: Sun Elo 15, 2004 07:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nameone kirjoitti:

...mitä siinä jarruilmasuuttimessa lukee ja onko jotain eroa kulussa.


Ei siinä kyllä mielestäni mitään lukenut. Olisipa tuo digitaalikamera, niin voisi ottaa kuvan. Siis kyseessä on se kaasarin ulkokyljessä oleva säätöruuvi.

Vertasimme tuota seosruuvia (?) erään toisen kaksikurkkuisen kaasarin ruuviin, niin tuossa hajonneesa näytti olevan ylimääräistä kärkiosassa. Tästä seurasi tietysti se, että käytettävissä olevasta kierteestä oli käytetty vain 3mm ja tämä oli sitten vielä rikottu...

nameone kirjoitti:

En ole kuullutkaan toillaisesta suodattimesta, voisitko kertoa tarkemmin?


Skannailin lontoonkielisestä korjausopaasta kuvan tuonne osoitteeseen . Eli kuvassa 2.22 näkyy tuo filtteri (2). Kun sakkakupin (1) irrotti, tuo prikkanippu väljistyi sen verran, että sen pääsi kunnolla putsaamaan.

Meikäläisen vehjeshän on vuodelta -70, mutta tietääkös joku, onko samanmoista viritystä käytetty muissa malleissa (vanhukset, uudemmat kutoset jne.)?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 353
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Sun Elo 15, 2004 08:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="niko"]
nameone kirjoitti:

Ei siinä kyllä mielestäni mitään lukenut. Olisipa tuo digitaalikamera, niin voisi ottaa kuvan. Siis kyseessä on se kaasarin ulkokyljessä oleva säätöruuvi.

Vertasimme tuota seosruuvia (?) erään toisen kaksikurkkuisen kaasarin ruuviin, niin tuossa hajonneesa näytti olevan ylimääräistä kärkiosassa. Tästä seurasi tietysti se, että käytettävissä olevasta kierteestä oli käytetty vain 3mm ja tämä oli sitten vielä rikottu...


Niinpäs sanoitkin että ilmaruuvi jo aikaisemmin.
Sittenhän sen sama minkämuotoinen reikä siellä on, kunhan sen kokoa pystyy säätämään, eli ei se välttämättä vaikuta.
Eli koneen pitäisi sammua kun kääntää sen ruuvin kiinni. Toisaalta sen pitäisi myös aueta riittävästi.

Se bensansuodatin ei ole sitten oikein toiminut, jos kerran bensapumppu oli täynnä roskaa.

Asutko muuten Sorvassa? Se paikka on aikanaan (15v. sitten) tullut hyvin tutuksi, vietin siellä kaikki kesät siihen aikaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niko  



Liittynyt: 17 Elo 2003
Viestejä: 24
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: Sun Elo 15, 2004 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nameone kirjoitti:

Se bensansuodatin ei ole sitten oikein toiminut, jos kerran bensapumppu oli täynnä roskaa.

Se suodatin on tosiaan rakenteeltaan sellainen, että kyllä sen ohi vähän moskaa pääsee. Täytyy vain ottaa hommaksi puhdistaa tuo säännöllisesti. Sen verran yksinkertainen operaatio se kuitenkin oli.
nameone kirjoitti:

Asutko muuten Sorvassa?

Ei ihan siellä perillä, vaan pari kilometriä ennen. Tuli tuo nettitunnuksen valitseminen niin "yllättäen", että ei emännän kanssa muuta keksitty Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Sivu 1 Yht. 1

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group