Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

Kytkimen säätö

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jurpo  



Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 3
Paikkakunta: Espoo/Kuusankoski

LähetäLähetetty: Maa Hei 19, 2004 20:36    Viestin aihe: Kytkimen säätö Vastaa lainaamalla viestiä

Vaihdoimme kulkimeen (2CV6) uuden kytkinpaketin mutta pienillä vaihteilla rusahtelee. Vaihdelaatikkoon on vaihdettu kaikki tarpeellinen mutta kytkimen säätö taitaa olla hakusessa. Mitä temppuja tuon säätämisessä tulisi tehdä? Onko esim. mittoja polkimen liikkeisiin tai säätömutteriin? Rutina pahenee laatikon lämmetessä.

Kiitoksin vinkeistä jo etukäteen!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Citroman  



Liittynyt: 28 Elo 2003
Viestejä: 78
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Tii Hei 20, 2004 10:19    Viestin aihe: Kytkimen säätö Vastaa lainaamalla viestiä

Kytkimesi ei ilmeisesti ihan irroita. Kiristä siitä säätömutterista rintapellissä hieman. Minulla säädöt on jo lopussa, mutta nyt alkoi toimia rusahtelematta. Ilmeisesti ne vaijerit hieman venyy tai sitten se haarukka siellä sisällä vääntyy.

Antti JP/ Kuopio
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jurpo  



Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 3
Paikkakunta: Espoo/Kuusankoski

LähetäLähetetty: Tii Hei 20, 2004 19:05    Viestin aihe: Kytkimen säätö Vastaa lainaamalla viestiä

juu...kiitos vinkistä. Kyllä sitä rintapellin mutteria on säädetty ja vaijerikin on uusi. Saattaahan se olla että uusikin vaijeri venyy kunnes asettuu. Tuo haarukka pitänee vielä tarkistaa. Siis ainoa säätö on tuossa rintapellissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tommen  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 14
Paikkakunta: Kauniainen

LähetäLähetetty: Kes Hei 21, 2004 05:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tervehdys

Kirjoitit että laatikkoon olet vaihtanut kaiken tarpeellisen (?), jos olet vaihtanut öljyn, tarkista että että öljylaatu on oikea. En nyt muista laatua ulkoa.
Lämmetessä kyllä painelaakerijouset hieman muuttaa kytkimen säätöä, mutta öljy muuttaa enemmän ominaisuuksiaan lämpövaihtelussa, voi synkat huutaa apua siitä syystä.

Pelkkiä arveluja
Tommen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 353
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tor Hei 29, 2004 03:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kytkinvaijeria vedettäessä pitää olla n. 2mm vapaaliike.
Polkimessa vaaliike oli jotain 15mm. Kytkinhaarukka todellakin vääntyy piloille jos kytkin on asentaessa jäänyt liian tiukalle ja kytkintä painetaan.
Rusahtelu huonosti irroittavalla kytkimellä on normaalia, mutta voi toki myös tarkoittaa että synkat on huonossa kunnossa, varsinkin jos 3 ja 2:n rutisee, tässä järjestyksessä.
Koneen lämmetessä ohut öljy voi tosiaan myös aiheuttaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jurpo  



Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 3
Paikkakunta: Espoo/Kuusankoski

LähetäLähetetty: Sun Elo 01, 2004 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ISO kiitos!

Ongelma taitaa olla ettei kytkin irroita. Rusahdus kuuluu ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa. Muut vaihteet toimivat ongelmitta. Laatikossa on toiset uudet öljyt menossa (astetta paremmat), uusi kytkin paketti & vaijeri ja synkronisoinnin lukkorenkaat. Tuo vapaaliike oli alussa noin 2mm, mutta silloin kytkin ei irroittanut laisinkaan.

Pitänee ottaa kone irti ja tarkistaa onko haarukka vääntynyt vai olisiko muuta konstia katsoa milloin kytkin oikeasti alkaa irrottaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 353
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Sun Elo 01, 2004 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen näkee auton altakin onko vääntynyt, ettei konetta tarvitse irroittaa.
Sätkän vaihteita pitää vaihtaa varovasti, on hyvin tavallista että synkissa on uria. Nopeissa kiihdytyksaissä tulee vielä juuri helposti survottua tota kakkosta, se saattaa mennä myös jos peruuttaessa on se kytkinakseli mutteri päässyt aukeamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
amikutoseeni  



Liittynyt: 09 Huh 2003
Viestejä: 82
Paikkakunta: Lapinlahti

LähetäLähetetty: Maa Elo 02, 2004 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kutosissahan on käytetty kahta erilaista kytkinmallia. Onko mahdollista koota kytkin väärin siten, että käyttää molempien mallien osia sekaisin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bokseri2  



Liittynyt: 31 Hei 2004
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: Maa Elo 02, 2004 19:18    Viestin aihe: kytkimen säätö Vastaa lainaamalla viestiä

Kytkimiä on tähtimallia ja kolmella tassulla varustettuja. Osia ei pidä sekoitella. Akselin ja siirtovivun taipuminen on yleistä.
Mulla on uusi akseli ja vipu jos tulee tarve.
seppo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Sivu 1 Yht. 1

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group