Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jurpo
Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 3
Paikkakunta: Espoo/Kuusankoski
|
Lähetetty: Maa Hei 19, 2004 20:36 Viestin aihe: Kytkimen säätö |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Vaihdoimme kulkimeen (2CV6) uuden kytkinpaketin mutta pienillä vaihteilla rusahtelee. Vaihdelaatikkoon on vaihdettu kaikki tarpeellinen mutta kytkimen säätö taitaa olla hakusessa. Mitä temppuja tuon säätämisessä tulisi tehdä? Onko esim. mittoja polkimen liikkeisiin tai säätömutteriin? Rutina pahenee laatikon lämmetessä.
Kiitoksin vinkeistä jo etukäteen! |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Citroman
Liittynyt: 28 Elo 2003
Viestejä: 78
Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: Tii Hei 20, 2004 10:19 Viestin aihe: Kytkimen säätö |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Kytkimesi ei ilmeisesti ihan irroita. Kiristä siitä säätömutterista rintapellissä hieman. Minulla säädöt on jo lopussa, mutta nyt alkoi toimia rusahtelematta. Ilmeisesti ne vaijerit hieman venyy tai sitten se haarukka siellä sisällä vääntyy.
Antti JP/ Kuopio |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jurpo
Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 3
Paikkakunta: Espoo/Kuusankoski
|
Lähetetty: Tii Hei 20, 2004 19:05 Viestin aihe: Kytkimen säätö |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
juu...kiitos vinkistä. Kyllä sitä rintapellin mutteria on säädetty ja vaijerikin on uusi. Saattaahan se olla että uusikin vaijeri venyy kunnes asettuu. Tuo haarukka pitänee vielä tarkistaa. Siis ainoa säätö on tuossa rintapellissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tommen
Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 14
Paikkakunta: Kauniainen
|
Lähetetty: Kes Hei 21, 2004 05:39 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Tervehdys
Kirjoitit että laatikkoon olet vaihtanut kaiken tarpeellisen (?), jos olet vaihtanut öljyn, tarkista että että öljylaatu on oikea. En nyt muista laatua ulkoa.
Lämmetessä kyllä painelaakerijouset hieman muuttaa kytkimen säätöä, mutta öljy muuttaa enemmän ominaisuuksiaan lämpövaihtelussa, voi synkat huutaa apua siitä syystä.
Pelkkiä arveluja
Tommen |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
nameone
Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 353
Paikkakunta: HKI
|
Lähetetty: Tor Hei 29, 2004 03:27 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Kytkinvaijeria vedettäessä pitää olla n. 2mm vapaaliike.
Polkimessa vaaliike oli jotain 15mm. Kytkinhaarukka todellakin vääntyy piloille jos kytkin on asentaessa jäänyt liian tiukalle ja kytkintä painetaan.
Rusahtelu huonosti irroittavalla kytkimellä on normaalia, mutta voi toki myös tarkoittaa että synkat on huonossa kunnossa, varsinkin jos 3 ja 2:n rutisee, tässä järjestyksessä.
Koneen lämmetessä ohut öljy voi tosiaan myös aiheuttaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jurpo
Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 3
Paikkakunta: Espoo/Kuusankoski
|
Lähetetty: Sun Elo 01, 2004 20:22 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
ISO kiitos!
Ongelma taitaa olla ettei kytkin irroita. Rusahdus kuuluu ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa. Muut vaihteet toimivat ongelmitta. Laatikossa on toiset uudet öljyt menossa (astetta paremmat), uusi kytkin paketti & vaijeri ja synkronisoinnin lukkorenkaat. Tuo vapaaliike oli alussa noin 2mm, mutta silloin kytkin ei irroittanut laisinkaan.
Pitänee ottaa kone irti ja tarkistaa onko haarukka vääntynyt vai olisiko muuta konstia katsoa milloin kytkin oikeasti alkaa irrottaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
nameone
Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 353
Paikkakunta: HKI
|
Lähetetty: Sun Elo 01, 2004 22:09 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Sen näkee auton altakin onko vääntynyt, ettei konetta tarvitse irroittaa.
Sätkän vaihteita pitää vaihtaa varovasti, on hyvin tavallista että synkissa on uria. Nopeissa kiihdytyksaissä tulee vielä juuri helposti survottua tota kakkosta, se saattaa mennä myös jos peruuttaessa on se kytkinakseli mutteri päässyt aukeamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
amikutoseeni
Liittynyt: 09 Huh 2003
Viestejä: 82
Paikkakunta: Lapinlahti
|
Lähetetty: Maa Elo 02, 2004 18:49 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Kutosissahan on käytetty kahta erilaista kytkinmallia. Onko mahdollista koota kytkin väärin siten, että käyttää molempien mallien osia sekaisin? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bokseri2
Liittynyt: 31 Hei 2004
Viestejä: 12
|
Lähetetty: Maa Elo 02, 2004 19:18 Viestin aihe: kytkimen säätö |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Kytkimiä on tähtimallia ja kolmella tassulla varustettuja. Osia ei pidä sekoitella. Akselin ja siirtovivun taipuminen on yleistä.
Mulla on uusi akseli ja vipu jos tulee tarve.
seppo |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|