Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

mysteeri?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
räppänä  



Liittynyt: 01 Syy 2003
Viestejä: 77

LähetäLähetetty: Kes Tam 28, 2004 20:50    Viestin aihe: mysteeri? Vastaa lainaamalla viestiä

Ongelma on tämmöinen. Kun alan starttaamaan. Kone ei yritä sahaamisesta huolimatta käynnistyä. Sahaamisen jälkeen kun löysään starttinappia, niin kone hörähtää hieman. Vasta tämän hörähtämisen jälkeen, kun alan uudelleen käynnistää, lähtee kone käyntiin.
Eräs tuttavani totesi, että akusta silloin tulee jännitepiikki tulpille kun lopetan sahaamisen.

Olisikohan akku menossa uusiksi? Akku jotain 4-5 vuotta vanha. Vai jossain muualla?
Sytkänä 1-2-3.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 330
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tor Tam 29, 2004 07:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vika ei ole ainakaan akussa, jos starttimottoori pyörii, niin puolallekin riittää varmasti virtaa käynnistämiseen.
Varsinkin kun 123 antaa selkeästi paremman kipinän kuin kärkisysteemi.
Joissain japskeissa on ollut ja ilmeisesti on puolan etuvastuksia käytössä.
Käynnistystilanmteessa sitten etuvastus ohitetaan.
No veikkaan että bensapumpun takaiskuventtiili falskaa, tai bensaputkessa on ilmavuoto.
Voi olla tietysti myös kaasarissa tulpanjohdoissa tms.
Puhutko siis kylmäkäynnistyksestä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tommen  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 14
Paikkakunta: Kauniainen

LähetäLähetetty: Tor Tam 29, 2004 08:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moi
Ymmärtääkseni starttimoottori oikosulkumoottorina kyllä tavallaan voi "syödä" lähes kaiken jännitteen, eikä sytytykselle välttämättä jää tasaista virransyöttöä.
Helppo kokeilla; kaapelit kiinni toisesta autosta ja käynnistysyritys. Jos muuttui tilanne paremmaksi, niin uutta akkua.
4-5 vuotta vanha akku kyllä alkaa olla lähellä eläkettä.

Terv.
Tommen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 330
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tor Tam 29, 2004 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos akku jaksaa pyörittää kunnolla starttia, niin silloin virtaa riittää myös puolalle. Varsinkin kun toisella yrittämisellä akku on käytännössä vielä tyhjempi. Uusi akku varmasti parantaa tilanne, vaikkei vika siinä olisikaan, samoin kuin kaikissa käynnistysongelmissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tommen  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 14
Paikkakunta: Kauniainen

LähetäLähetetty: Tor Tam 29, 2004 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ollut tarkoitus aiheuttaa pahennusta, mutta jos vika on polttoaineen takaisinvuodosta niin kyllä yksi pitkä starttiyritys käynnistää moottorin. Vanhassa akussa amppeerimäärä on yleensä korkeampi toisella yrittämällä, kun akkua ensin herätetään yhdellä yrityksellä, odotetaan hetki, ja käynnistetään uudestaan.
Sama ilmiö vahalla akulla kun sitä ladataan, ensin ei ota vastaan kunnolla, hetken päästä amppeerimäärä suurenee.

Tommen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
räppänä  



Liittynyt: 01 Syy 2003
Viestejä: 77

LähetäLähetetty: Tor Tam 29, 2004 14:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo,akku taitaa olla finito. Yksi tapa tietysti olisi huoltoasemalla mitata kunnon mittarilla sen kunto. Taidanpa heittää entisen paikalle 60 amp. akun, koska samalla hinnalla sen saa kuin 35 amp. akun.

Sätkän kylmäkäynnistys ei etenkään pakkasilla ole mitään herkkuhommaa, eli kaikki apu ja vähän ylimääräistäkin ei ole pahitteeksi, sen takia 60 amp. akku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Masa  



Liittynyt: 05 Huh 2003
Viestejä: 20
Paikkakunta: Tuusula

LähetäLähetetty: Tor Tam 29, 2004 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun startatessa saa sahata ja hörähtää vasta kun päästää starttinapin, niin silloin kannattaisi tarkistaa startin kunto ja varsinkin laakerit. Jos laakeriholkit on kovin kuluneet, niin ankkuri ottaa kiinni kenttään ja startin ottama virta kasvaa niin suureksi ettei akusta riitä enää puhtia sytytyslaitteille.

Masa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 223

LähetäLähetetty: Per Tam 30, 2004 00:05    Viestin aihe: a. ja b. Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ostat uuden akun niin ota huomioon jarrupääsylinteri, tila loppuu äkkiä kesken. Koska kuljin on talvikäytössä, suosittelen ehdottomasti vähintään 25 neliömillin akunkaapeleita. (Jos niitä ei vielä ole.)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 330
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Per Tam 30, 2004 06:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se odotusaika voi liittyä bensan höyrystymiseen palotilassa.
Tai siitä että bensapumppu ei jaksa pumpata ennen kuin kierrokset nousee silloin kun se lupaa.
Kaikki ideat missä ensimmäisenä rynnätään ostamaan uusia osia enempää tutkimatta päättyvät usein huonosti.
Minä mittaisin jännitteen startatessa puolalta ja katsoisin minkälaisen kipinän se antaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaVeee  



Liittynyt: 31 Tou 2003
Viestejä: 74
Paikkakunta: Suamen Turku

LähetäLähetetty: Maa Tou 10, 2004 23:13    Viestin aihe: uusi akku Vastaa lainaamalla viestiä

Moikka ! Itselläni oli samanlainen ilmiö, ja hävisi taivaan tuuliin uuden akun myötä.

Mika
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Sivu 1 Yht. 1

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group