Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

Pyyhkimien katkaisin
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 330
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Per Hel 20, 2004 08:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä kyllästyin koko mittaristoon ja tein alumiinilevystä tuon (joku vanha radion kansi) missä kantatut reunat. En ole katunut hetkeäkään. Tuli tilaa ja selkeyttä. Mittaristo painoi varmaan 15cm alemmaksi, siihen mahtuu kokoelma kytkimiä ja toi monitoimivipu on käytön kannalta upeassa paikassa (jos se ei selviä tosta kuvasta, niin sen vivun yläosa on lähes ratin tasalla, eikä käsiä tarvitse irroittaa ratista), lämpömittari mahtui mukaan, mittaristo pysyy myös tukevasti kiinni ja on jämäkkä. Nopeusmittarin tai vaijerien tai johtojen vaihdot tms. sujuu hetkessä (toisin kuin vakiossa, varsinkin isokätiset tietää) ja se sopii mielestäni jopa paremmin tyyliin kuin alkuperäinen.
Nop. mittari on muuten amista ja V/fuel mittarit on Dyanesta.
Mm. halpamalleihin ja vanhukseen on saatavilla mittaristo, missä nopeusmittari uppoaa myös sinne sisään, mutta ilman laajennuksia ne on ahtaita ja nopeusmittari surkea, verrattuna tohon isoon ja selkeään normaalimittariin.
Sitä tarkoitan että viikset voi olla tiellä tiellä, kun esim. vasemmalla puolella jo vilkunkatkaisija on tiellä autoon/sta noustessa pitkäkinttuisilla
(Tuon vilkunkatkaisijan saa helposti rikki jos sitä ei ota aktiivisesti huomioon).
Oik. puolella lisäviiksi on helposti esteenä muihin kytkimiin pääsylle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hantta  



Liittynyt: 01 Huh 2003
Viestejä: 14
Paikkakunta: rautalampi

LähetäLähetetty: Tor Hel 26, 2004 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo kyllä kaikki releet on joutavanpäiväisiä, lisäävät vaan tiellejäämisen riskiä. Näin kesäkulkijana olen sitä mieltä, että sätkä ei tarvitse vettäkään siellä pissapoikasessa, pyyhitään silloin kun sataa.
_________________
"hantta"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite MSN Messenger
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 172
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Per Hel 27, 2004 13:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, nämä ns. parannukset ovat mukavia silloin kun kuljin on jatkuvassa eikä vain satunnaisessa viikonloppukäytössä. Onhan sitä tullut laitettua kaikenlaista tarpeetonta lisävarustetta Dyaneen, joita ilmankin varsin hyvin pärjäisi.

Esim. radio-ohjattu keskuslukko. Mukavahan se on, ainakin kun joutuu availemaan ja sulkemaan ovien lukkoja useita kertoja päivässä. Helpottaa käyttöä. Kuuluu sarjaan "oli osat kotona, pitihän se kokeilla saako ne käymään".

Sama koskee nopeusmittaria, joka on myös BX:stä lähtöisin. Vaijeri käy suoraan mittariin, mutta sitten alkoi hankaluudet. Vaijeri pyörii n. kaksi kertaa nopeammin sätkässä kuin beksissä, joten mittarinopeudet olivat aika huimia. Yli 200km/h mittarinopeus oli helppo saada... Helpointa tässäkin olisi ollut palata takaisin vanhaan, mutta kaikki minut tuntevat tietävät että en kulje yleensä helpointa tietä. Joten rakensin pienen alennusvaihteen nopeusmittarin juureen, joka pudottaa vaijerin nopeuden sopivaksi. Aiemmasta radio-ohjattavilla autoilla kilpailusta oli tässä sikäli apua, että nurkkiin oli jäänyt paljon pieniä rattaita, kuulalaakereita yms tarpeellista.

Mitä järkeä edellä mainituista sitten on? No, mieli on hyvä kun saa laitteet toimimaan. Käden taidot ja ajatuksellinen ongelman ratkaisukyky paranee. Tarkoituksena ei missään tapauksessa ole "Elwistellä" varusteilla, vaan syyt rakennelmiin ovat edellä kuvatun kaltaisia.

Terveisin nimim. "älä häiritse, nero näprää"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kooma  



Liittynyt: 02 Syy 2003
Viestejä: 21
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Per Hel 27, 2004 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jasu: olisko toteutuksesta olemassa sähköisiä kuvia? Ostin viimekesänä tarpeelliset laitteet keskuslukituksen asennukseen, mutta se jäi hieman kesken. Varashälytys on toiminnassa, mutta solenodit on asentamatta. Ja liiketunnistin kattoa varten pitäisi myös laittaa.

Mielessä on kyllä suunnitelma kohtuullisen näkymättömään asennukseen, mutta aina voi saada uusia ideoita toisilta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 223

LähetäLähetetty: Lau Hel 28, 2004 09:04    Viestin aihe: :) Vastaa lainaamalla viestiä

Muista, että jasulla on dyane ja dyanen ovien etulyöntiasema piilottamiseen Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 172
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Lau Hel 28, 2004 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, Dyaneen sopii osat liian helposti piiloon... Keskuslukon osat ovat peräisin,yllätys yllätys, beksistä. Johtosarjoineen kaikkineen. Varashälytin ohjaa beksin boksia, varashälyttimen kytkentää piti hieman muokata, se kun ei sellaisenaan osannut ohjata mitään( lue: lisää haastetta). Onhan se vitsikkään näköistä parkkipaikalla, kun valot vilkkuu ja lukot aukeaa moottorien säestämänä! Vielä kun takaluukkuun jaksaisi rakentaa lukituksen... Toteutustapa on jo selvillä, muta kuljin on kaukana talvipesässä. Asian tekee hankalaksi, kun on omavalmistepukama Dyanen luukussa Rittalin sähkökaapinlukituksilla.

Sähköiset kuvat löytyy beksin korjaamokirjasta, kaikki keskuslukkoon liittyvät osat löytyy myös kotoa. Voisin vaikka myydä kokonaisen sarjan johtosarjoineen... Vielä löytyy parin auton verran ko. osia...

2CV on hieman hankalampi tapaus toteutuksen kannalta, oviverhoilun alle ei oikein tahdo saada sopiman mitään. Toivottavasti kesällä näkee toteutuksen! Voidaan vaikka verrata toteutustapoja?

Niin, ja jospa kesällä olisi jo ruisku kaasarin tilalla... Eipähän tarviis enää nykiä ryyppyä. Ehkä taloudellisuus paranee, sen näkee sitten... Kaikkea sitä piru hullulla teettääkin... Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 330
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Lau Hel 28, 2004 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tietoa löytyy ruiskun laitosta 2cv:n koneeseen täältä, siitä on olemassa dynokäyrää tms.
Käytännössä kulutus tippuu, teho ei paljoa nouse.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasu  



Liittynyt: 06 Nov 2003
Viestejä: 172
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Sun Hel 29, 2004 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnistuuko laittaa tietoa vaikka suoraan sähköpostiin? Alkaa kiinnostaa aina vaan enempi... Paikalla on käymässä myös kaveri ulkomaalta, joka on asentanut Haltechin ruiskulaitteet sätkään! Kehuu kovasti kyseisten laitteiden toimintaa, ainoa haittapuoli on hinta, n. 2000€

Sähköposti:
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 330
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Sun Hel 29, 2004 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiedot ei ole minulla, mutta voin kysyä siltä kenellä ne on.
Saattaa kestää joitakin viikkojakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
the.m  



Liittynyt: 29 Elo 2003
Viestejä: 23
Paikkakunta: VANTAA / LAHTI

LähetäLähetetty: Tii Tou 04, 2004 05:55    Viestin aihe: Monitoimikytkimiä Vastaa lainaamalla viestiä

Laughing Hei!

Vaikka tämä ei nyt myyntiosasto olekaan
niin multa kuitenkin löytyy AX:n ja BX:n monitoimikytkimet
(lue: valo- ja pyyhinkytkimet, siis viikset).

Eli siitä vaan kokeilemaan. Haynesin manuaaleista löytyy
kytkentäkaaviot, joista saa kopiot samaan pakettiin.

Hinnasta sovitaan.
(ellen sitten itse innostu "virittelemään" Rolling Eyes )

the.m

Vantaa/Lahti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 1 tunti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group