Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

Öljymerkki?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
räppänä  



Liittynyt: 01 Syy 2003
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: Sun Hel 08, 2004 11:59    Viestin aihe: Öljymerkki? Vastaa lainaamalla viestiä

Tästä aiheesta ollaan poristu iät ajat ukkojen kanssa kokoontumisajoissa ja muissa sellaisissa.

Mikä on hyvä öljymerkki ja malli?

Tiedän, että täyssynteettiset ovat hyviä. Olen kuullut, että jotkut öljyt kuluvat enemmän kuin toiset.

Olen itse käyttänyt Yaccoa ja viimeksi siirryin teboilin Goldiin kohtuullisen hinnan takia. Eroa en ole huomannut näiden kahden välillä. Olen käyttänyt vesijäähdytteisessä kissassa Mobilin 1:stä, joka sekään ollut mitään huonoa.
Luulisi tämän aiheen kiinnostavan niitä, joille on siunaantunut nelkku.

Kertokaapa kokemuksistanne
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akaile  



Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 209

LähetäLähetetty: Sun Hel 08, 2004 14:57    Viestin aihe: Öljyä jälleen. Vastaa lainaamalla viestiä

Väljissä koneissa käytän nesteen perusöljyä... Teboil on tietääkseni hyvää sätkässä. Valvoline racing yli 150 tmk ajetuille koneille on myös hyvää öljyä--> pysyy sisässä.
Nesteen öljy on kai halvinta, Teboil on kans aika edullista ja tuota Valvolinee saa paikkakunnaltani 20e / 4 litraa, mikä ei mielestäni ole liikaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
2cvjimmi  



Liittynyt: 26 Hel 2003
Viestejä: 67
Paikkakunta: Pori/Björneborg

LähetäLähetetty: Maa Hel 09, 2004 20:36    Viestin aihe: Sopivaa on myös... Vastaa lainaamalla viestiä

Kendall W10-40 (kaupungin ruohonleikkureissakin käytössä, jokin liuskemainen rakenne kuulemma etu icon_rolleyes.gif )

icon_idea.gif Saman valmistajan yks´asteöljy w150, oivallista väljään koneeseen icon_rolleyes.gif icon_biggrin.gif En suosittele talvikäyttöön icon_lol.gif Taitavat nuo autonvälittäjät käyttää ja niin noi harrikkamiehet icon_eek.gif kanss.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 303
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Maa Hel 09, 2004 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teboil power oil(10w-40mineerali, halpa, kehuivat autotarvikeliikkeessä)
Teboil Silver (10w-40mineraali, oma kokemus että on hyvä, ei ihan niin halpa)
0W öljyistä tm. 2001 Esso 0w-30, Castrol 0w-30 loput 0w-40W, Shell Mobil, Teboil, Neste, Championl, tässä järjestyksessä.
Teb-diamond pärjäsi taannoin hyvin jossain muist. tm:n testissä missä mitattiin kuluma jne.
Tarjoustalon 5w-50 synt. on varmaan hintaansa nähden kanssa ihan hyvä öljy, ainakin verrattuna mineraaleihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 303
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Tor Hel 12, 2004 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin ja laatuluokitus takaa sen että öljy on läpäissyt mm. kulumis ja karstoittumis testit tarpeeksi hyvin. Esim. API-SJ on paras luokitus bensaöljyille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JTI  



Liittynyt: 11 Tam 2004
Viestejä: 11
Paikkakunta: Pori ja Pieksänmaa

LähetäLähetetty: Per Hel 13, 2004 07:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viimeisin Mobilistilehti 1/2004 kertoi Valvolinen MaxLife-öljystä, joka on tarkoitettu enemmän ajetuille autoille, jossa olis liki samat ominaisuudet kuin Fortén lisäaineessa ja että olis tiivisteystävällistä ja ehkäisee vuotoja ja edelleen, että TUF olisi todennut öljyn pitävän ominaisuutensa hyvin ja ehkäisevän epäpuhtauksien syntymistä. Hinta korkeahko.
Mahtaako kuljin saada slaakin, jos saa sisäänsä kallista öljyä, luulee vielä olevansa auto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 188
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Per Hel 13, 2004 12:54    Viestin aihe: öljy Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minun sätkälle kelpasi hyvin Valvoline eipä ole kuluttanut sitä lainkaan eikä se minusta ollut mitään hirmu tyyristäkään verrattuna esim.. Mobil-1. Kouvolan punanenhalli kehui öljyä että pysyy vaikka roppu unohtuisi ei kyllä unohtunut mutta eiköhän se hyvää ole kun kerran kehuivat. Vaikka eipä huonoa öljyä enää taida saadakkaan on se minkä merkkistä tai yksiasteista, moniasteista kyllä ne yleensä koneessa pysyy. Jos kone vuotaa öljyä on se sama laittaa mitä tahansa läpi tulee että putkahtaa, ellei ihan vaseliinillä aja. Saahan jos haluaa ruoholeikkuri öljyä se on yksiasteista sae30 tai sae40 mutta kyllä minusta öljy jos on hyvin pysynyt koneessa eikä vuoda pihalle silloin on aivan turhaa öljymerkkiä tai laatua vaihtaa. Vesa
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 303
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Per Hel 13, 2004 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tossa TM:n testissä mineraaliöljyllä kesti lähteä kiertoon -30C koneessa 30s, kun synt. aika oli 5s, ihan vinkkinä vain, ettei kukaan riko koneitaan näin talvella. Mielenkiintoista oli myös, että kahdessa eri 0w öljyssä oli vastus 1/4 pienempi -30C:ssä, ihan vinkiksi jos on ongelmia starttauksen kanssa, niin toi ei ole ihan pieni ero. 10w Mineraalissa oli jopa puolet isompi vastus, startti huutaa leipää.
Paksuissa öljyssä on väljässä koneessa se idea, että se täyttää paremmin välykset, laakereissa, putkissa, pumpussa ja vaimentaa iskuja.
Öljyvuodot on sitten asia erikseen ja parempi tietysti on korjata vuoto, ellei kone ole muutenkin väljä, sitten tärkeintä on usein se pysyykö öljyt sisällä.
Mielummin tietysti korjaa ne männät ja renkaat, niin ei muu kone kärsi paksuista öljyistä.
Tiukkaan koneeseen sopii taas ohuempi öljy, joka tunkeutuu paremmin ahtaisiinkin väleihin. Ohut öljy vähentää myös kitkaa ja säästää bensaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
räppänä  



Liittynyt: 01 Syy 2003
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: Per Hel 13, 2004 14:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuntien sätkän öljynkierron paineen tasauksen alkeellisuuden, niin talvella synteettiset. Ei ainakaan tule räjäytettyä öljynjäähdytintä. Ideahan näissä uusissa öljyissä on, että ne paksunevat lämmön mukaan tiettyyn rajaan saakka. Säilyttäen voiteluominaisuudet samalla, kuten tiivistysominaisuudet.

Näissä 0-5 w öljyissä on etuna talvella, että säilyttävät notkeuden pakkasilla.
Toisinsanoen on vähemmän sisäistä vastusta. Pakkasilla kun muutenkin on akun teho suurinpiirtein puolet kesälämpimistä, niin turhaa sinne moottorin lisävastuksia hankkii.

Eli mitä helpommin startti kiertää, sen paremmin konekin räjähtää käyntiin.

Parin talven sätkäilykokemuksen jälkeen tiedän, mitä talvistarttaus on sätkän kanssa.

Helpotusta tähänkin asiaan voi hakea 6 v startista, tosin silloin joutuu laittamaan hytin puolelle vetonupin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tiinalainen  



Liittynyt: 30 Nov 2003
Viestejä: 16
Paikkakunta: iisalmi

LähetäLähetetty: Lau Hel 14, 2004 10:30    Viestin aihe: öljymerkki? Vastaa lainaamalla viestiä

Dyanessani olen kokeillut monia,eri merkkejä Motulista,yaggoon,ja kuitenkin nyt päätynyt Mobilin 1 0W40:seen.
Omat kokemukset ovat,että pysyy parhaitten koneessa,joka on tietääkseni acadianen mylly.

mobil öljyistäkin kokeilin eri versioita,ihme kyllä tämä on selvästi
paras pysymään koneen sisällä,vaikka ohutta onkin.

valvolinen Max life pysyi kohtalaisesti.

Mobilin edustajan mukaan 0w40 on parhaitten lisäaineisteetu tiivisteitä
hoitavaksi,heidän öljyistään.
Porschet,joka myös ilmajäähdytetty,täytetään tehtaalla tällä öljyllä. icon_lol.gif

Olen kuullut usealtakin taholta ohjeen,että mineraaliöljyistä voi siirtyä syn-
teettiseen milloin vain,mutta sitten ei voisi enää palata takaisin mineraaliöljyyn ilman että tiivisteet vahingoittuisivat,ja alkaisivat ennnenpitkää vuotamaan.En tiedä mekanismia,mutta kuulema joku kemiallinen reaktio turvottaa tiivisteet jos näin tekee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.4 © 2001, 2002 phpBB Group