Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
amikutoseeni
Liittynyt: 09 Huh 2003
Viestejä: 78
Paikkakunta: Lapinlahti
|
Lähetetty: Tor Tam 29, 2004 18:40 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
>Venttiilikoppaan saa helposti laitettua anturin. Käsittääkseni siinä
>paikassa anturi antaa vääriä arvoja, eli 10-15 astetta näyttää liikaa
Liikaa verrattuna mihin? Oleellistahan on, että lämpömittari antaa tiedon siitä, käykö moottori liian kylmänä tai kuumana. Kun tietää, mikä on öljynlämmön normaalialue oman sätkän mittauspisteessä, ei ole väliä onko se anturi öljypohjassa vai venttiilikopassa.
Oikean ja vasemman sylinterin lämpö ei todnäk ole sama, eli perfektionisti laittaa anturin kumpaankin venttiilikoppaan, ja kolmannen öljypohjaan... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
nameone
Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 303
Paikkakunta: HKI
|
Lähetetty: Tor Tam 29, 2004 22:04 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Oikea puoli on asteen pari kuumempi, eli ei tarvitse laittaa kuin oikealle puolelle.
Se vaan pitää ottaa huomioon että kopassa näyttää enemmän kuin mitä normaalisti puhutaan ns koko koneen öljynlämmöistä niin ne on öljypohjasta. Että ei pidä säikähtää vaikka mittariin tulisi isojakin lukuja.
Dyanessa ero on vain 5C pitkällä anturilla. (mahd oikea tulos, verrattuna että ajoviima jäähdyttää lyhyttä anturia voimakkaasti venttiilikopassa).
Sätkässä ero on varmasti jonkinverran suurempi, kun ei niin vedä suoraan venttiilikoppiin.
Kymmenen astetta eroa kuulostaa hyvältä, mutta ei 15C. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Akaile
Liittynyt: 21 Huh 2003
Viestejä: 209
|
Lähetetty: Per Tam 30, 2004 01:00 Viestin aihe: kaikellaasta |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Parempi kymmenen asteen heitto kuin ei mitään. Eli voihan sen aina pitää mielessä paljonko mittari "valehtelee". Tietääpähän ainakin suuntaa sille millaisissa lämmöissä öljyt käy. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
räppänä
Liittynyt: 01 Syy 2003
Viestejä: 73
|
Lähetetty: Per Tam 30, 2004 02:32 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
nameone kirjoitti: |
Jos sen mittarin anturi ei sovi öljypohjan tyhjään paikkaan (14*1,5), niin laita adapterilla. Esim messinkisia saa valmiitakin. |
Niin mistä? Haluaisin sellaisen adapterin
|
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
nameone
Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 303
Paikkakunta: HKI
|
Lähetetty: Tii Hel 03, 2004 21:07 Viestin aihe: |
![Vastaa lainaamalla viestiä Vastaa lainaamalla viestiä](templates/subSilver/images/lang_finnish/icon_quote.gif) |
|
Autotarvikeliikkeistä, ei ole tarvinnut ostaa, mutta ylleensäkin sellaisista paikoista, missä myydään mittareitakin.
Moposport, autoracing, näistä ensiksi kysyisin.
Ehkä myös turun jäähdytyskeskus. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|