Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko Suomen 2CV-Kilta ry
Suomen 2CV-harrastajien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    

Puristuspaineiden mittaus

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jukkahukka  



Liittynyt: 28 Kes 2003
Viestejä: 8
Paikkakunta: vantaa

LähetäLähetetty: Lau Tam 31, 2004 12:20    Viestin aihe: Puristuspaineiden mittaus Vastaa lainaamalla viestiä

Eli mikä olisi oikea taktiikka mitata paineita 2cv6:sta? Onko koneen syytä olla kylmä vaiko lämmin? Pyöräytetäänkö konetta vain kerran vaiko useasti? Mitkä olisivat hyviä lukemia? Pitääkö myös toisen puolen tulppa olla irti mitattaessa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 188
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Lau Tam 31, 2004 17:48    Viestin aihe: paineet Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen mitannut kylmänä kuumana sekä lämpöisenä, kun mittaat laita kaasu pohjaan ja pidä se niin kauan kuin painemittarin viisari liikkuu. Sillä ei ole periaatteessa mitään väliä onko tulpat yhtäaikaa irti tai toinen paikallaan. Kun mittaat olisi vain hyvä jos molemmissa pytyissä paineet olisi melko samat ja aina parenpi mitä suurenpi kilomäärä löytyisi. Jos jää alle kuudenkilon niin alkaisin jo hieman huolestua mutta jos tuntuu vielä menevän ei muuta kuin antaa palaa, huomaat kyllä veivilläkin jos kone alkaa olla iltapuolessa on meinaan melko herkkä pyörittää. Ei muuta kuin talla pohjaan ja starttaa niin kauan kuin viisari liikkuu . Vesa
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 303
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Lau Tam 31, 2004 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lämpöisenä antaa luotettavampia tuloksia, koska renkaat jne. asettuvat paremmin.
Vaikea sanoa mitkä tulokset ovat hyviä, olen kuullut että 9:0-männillä jopa 11bar (unohtui kysyä onko kylmänä).
Itsellä max. 9,5bar 9:0-männillä.
Siitä ihmeellinen kone, että väljänäkin varsinkin kiertää erittäin hyvin.
Siksi kulku ja jostain syystä kulutuskaan ei kärsi huonoista puristuksista.
Epäilempä että pp-differensssi syntyy huonoista mittareista.


Viimeinen muokkaaja, nameone pvm Sun Hel 01, 2004 06:55, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 188
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Lau Tam 31, 2004 22:23    Viestin aihe: paineet Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän minusta männilläkään ole mitään väliä mitä kokoa ne on vaan paineista mitä kysyjä haki kysymyksellään, väljä konehan minusta kulkee useasti ennen loppuaan todella hyvin. Me ollaan porukassa välillä naurettu että taitaa olla kone menossa kun liikkuu kuin isonpikin. Kyllähän väljäkone usein antaa kuumana melkoisen pöläyksen kun lyö käyntiin mutta muutenhan se saattaa pelata kuin muutkin pannut. Minusta kysyjälle pitää antaa selvä vastaus eikä mitään kirjahienouksia, koska ei kaikki voi tietää mitä edes tarkoitit noilla männillä, sillä konehan pitäisi ottaa auki ja mitata männät jos ekaksi haluaa tietää minkälaiset männät sieltä löytyy ja riittäähän siellä pelkkä venttiilivikakin että paineheitto on valmis, mutta mittarillahan sen näkee. Onnea mittaukseen toivotaan tasasuutta sekä kiloja. Vesa
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nameone  



Liittynyt: 07 Huh 2003
Viestejä: 303
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: Sun Hel 01, 2004 06:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viestini tarkoitus ei pitänytkään olla kattava selostus, vaan lähinnä tuoda lisää näkökohtia ja täydentää sinun jo varsin hyvää ohjettasi.
Jos joku ei jotain ymmärrä, niin kysyköön tai ottakoon muualta selvää.
Jokatapauksessa mäntien malli vaikuttaa puristukseen, se on ainakin hyvä tietää. Vakiomännissä siis yleensä 8,5;1, varaosamännissä usein 9:1. Painemittaus sopiikin parhaiten juuri sylinterien välisten erojen tutkimukseen. Koneen kunnosta saa jo jonkinlaisen käsityksen siitä, paljonko on ajettu ja miten pidetty.
Sellainen vielä että alle 5 paineilla konetta ei saa enään kunnolla käyntiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jukkahukka  



Liittynyt: 28 Kes 2003
Viestejä: 8
Paikkakunta: vantaa

LähetäLähetetty: Sun Hel 01, 2004 13:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

elikkä mittaus suoritettu paineet aikalailla samat kummallakin puolella n.8,5bar eli ilmeisesti ainakin välttävät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veera 1-2  



Liittynyt: 10 Hei 2003
Viestejä: 188
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: Sun Hel 01, 2004 18:22    Viestin aihe: paineet Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan ne jonkunlaiset mutta ei minusta mitään huippuluokkaa, pelaa kyllä. Kannattaa harkita joskus uusia vaikka männänrenkaita mutta jos vehe pelaa älä vielä mitään tee ellei kulkimesi vie paljoa öljyä tai savuta öljypoltinta enenpää, ajele vaan ja anna kulkimillesi hyvää hoitoa välillä niin kyllä se vielä sinua palvoo. Vesa
_________________
vesku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen 2CV-Kilta ry Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2.0.4 © 2001, 2002 phpBB Group